Tidig morgon och provfotografering på schemat
 
God morgon på er, kära vänner!
Måste ju helt enkelt skriva god morgon, när jag för en gångs skull är uppe så att jag kan blogga på morgonen...
Idag tror jag att jag hakar på och härmas med en punktlig torsdag.
 
♦ Det här känns som en superbra dag, då jag kommit mig upp i så bra tid att jag till och med hann duscha och blogga innan jag ska skjutsa min syster till jobbet halv sju. I vanliga fall brukar jag passa på att duscha på kvällen innan jag lägger mig, men det var otroligt skönt med en morgondusch måste jag säga!
 
♦ Jag mår bra för att jag vaknade upp till strålande sol ☼
Bara för att jag är svensk måååste jag ju bara skriva om vädret ;-P
 
♦ Jag mår bra för att jag slipper stressa. Jag HATAR att stressa, samtidigt som jag är obeskrivligt morgontrött! Hur det går ihop får jag nog återkomma till ;-P
 
♦ Men allra gladast är jag för att jag idag har en fotografering, faktiskt en provfotografering inför ett bröllop!
Jag svävar lite grann som på moln; för ja, jag har fått en förfrågan om att fotografera ett bröllop i juli :-D
Dessutom kommer jag att få använda bilderna i min portfolio! Samtidigt som det trots allt är nervöst, så känns det otroligt spännande :-D  Plus att det är ett mindre, borgerligt bröllop; vilket känns som ett bra sätt att börja på angående just bröllopsfotografering. Hade ju kanske inte varit det mest klyftiga att börja med ett storbröllop på typ 150 gäster... ;-)
Men som sagt; det känns jättebra och det ska bli makalöst roligt :-D
 
Nej, nu måste jag börja avrunda så att jag hinner i tid. Vill ju inte vara anledningen till att någon annan kommer för sent.
Hoppas ni får en fin start på torsdagen, så hörs vi snart!
Era fantastiska kommentarer!
1

Kul att även du punktar en dag som denna.
kör du din syster till jobbet varje dag? SNÄLLT!!!
GRATTIS till plåtningsupdraget. WOW.
Ett bröllop. Stort!!
Jag är impad av bröllopsfotografer som hänger med paret en hel dag. De är så duktiga. Här är det ju en jättebusiness. Jag brukar kolla in bröllopsfotografers bloggar ibland, bland annat dem som plåtade det bröllop jag nyligen var på. Ack ja, jag är full av beundran för dem!
GRATTIS igen!!

Svar: Tack! Ja, punkta ett inlägg är verkligen perfekt att ta till ibland :-D
Ja, jag är privatchaufför ;-) för tillfället. Men inte varje dag, då hon går på schema. Så det är inte klockan 7:00 varje dag, och inte måndag-fredagvecka. (Vården).

Och TACK! Ja, jag är så GLAD att jag fått äran att fota ett bröllop :-D Och som sagt kommer det vara ett väldigt bra bröllop att börja med; de har det enkelt och bara med familjerna.

Ja, jag kan tänka mig att den amerikanska bröllopsfotograferingsbusinessen (hehe, långt ord...) är jättestor! Man kanske skulle flytta dit för att prova lyckan med eget fotoföretag ;-)

Jag brukar också vara in på olika Fotografers hemsidor för att kolla in just olika bröllopsfotografier, och en del är verkligen SANSLÖST otroliga med kameran!

Jag gick in på den sidan som du skickade länk till för ett tag sedan (glömde nog säga det), och jag gillade verkligen deras bilder! De hade liksom en speciell stil, och jag tror på att det är just DET som behövs idag för att ta sig fram inom fotobranschen. Att man hittar sin egen stil och gärna har något som sticker ut lite ur mängden :-)

Absolut ingenting ont om bröllopsfotografierna förut (endast studio), de är vackra de också. Men jag gillar så mycket mer dagens bröllopsfotograferande. Jag älskar att alla inte ser likadana ut, att man oftast fotar utomhus och att man kan variera sig så mycket :-D

Hoppas du haft en fin nyfredag, så hörs vi imorgon; på riktiga fredagen och Fredagsgalleriet!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Till Annika här ovan: Erica är världens snällaste! Jag jobbar inom psykiatrin, så jag börjar inte 07 varje dag. Ungefär hälften av dagarna jobbar jag kväll. Jag har varken körkort eller bil än (jobbar på det), min cykel blev stulen för några år sedan och nu på sommaren går det knappt några bussar, så det här är en tillfällig lösning. Jag låter henne självklart inte göra detta gratis, och hon får en liten peng för att hon ställer upp. Som sagt, det finns ingen som har en så snäll syster som jag.

Och till min snälla syster vill jag säga TACK igen för att du ställer upp som min privata chaufför just nu. Jag vet inte hur jag hade löst det här utan dig!

Vad kul att fotograferingen gick så bra! :)

Svar: Varsågod :-D Som sagt så känns det bara roligt att kunna hjälpa till :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Otroligt vackra bilder!

Svar: Tack :-D Och varmt välkommen till min blogg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Wow du tar verkligen fantastiska foton! Och gud vilken fin bloggdesign!

Svar: Tack! Vad glad jag blir :-D Hoppas du får en fortsatt fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Men hjälp så fina bilder! :)

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar dem :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Fina bilder! :)

Svar: Tack :-D Välkommen till min blogg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

7

Åh, så fina bilder! Du fotar grymt bra! Fin blogg! :)

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar mina bilder :-D Och varmt välkommen till min blogg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?