Mars första snöstorm
 
Vi fick i alla fall några dagar (tror det var ungefär en vecka) med plusgrader, men det är ju trots allt mitt i vintern; så igår och inatt kom ett rejält snöfall.
I förrgår var trottoarerna i princip snöfria, och idag... ja, ni ser själva.
Men jag kan inte låta bli att hålla hoppet uppe för att i alla fall detta år få en extratidig vår ;-)
Era fantastiska kommentarer!
1

Samma här... Lite deprimerande faktiskt, även om det var väntat...

Svar: Ja, håller med! Även om man vet att det bara är en tidsfråga tills vintern kom tillbaka, så är det ändå deprimerande när det händer... ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Ja, det var inte nådigt heller. Pratade med min bror i Umeå i lördags o han skickade lite bilder via SMS så jag såg ju vilka mängder det var.
Nej, inte konstigt med snö hos er.
Här hotar de med en snöstorm på onsdag. Måtte de ha fel.
Jag menar det. HÄR är det försent för snö nu, i mitt tycke.
men dina bilder är sååååå fina!!!

Svar: Ja, det var en hel del snö som kom bara under lördagen-lördagnatt. Det är det jag tycker är det negativa med att bo häruppe... när de flesta andra börjar prata/skriva om att våren har kommit/är på väg, fota vårtecken, klä sig i tunnare jackor när de går ut o.s.v. så har vi fortfarande minst en månad (två om man räknar även vårvintern) kvar av vintern...
Tack för bildberömmet :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Härliga bilder! :)
Du råkar inte ha tips på något bra ställe i närheten av själva Piteå innerstad där man kan fota bra porträtt, typ stenvägg eller liknande...
Har en fotografering där i morgon och är väl inte jätte haj på områdena :) Haha

Svar: Hej, och tack :-D
Tyvärr har jag inget bra tips på var man kan fota sådana porträtt här i stan (även om jag bor här). Jag har fotat så lite porträtt att jag inte riktigt tänkt på var det finns sådana ställen, speciellt på vintern... Hittills när jag varit ute och fotat har jag mest åkt runt lite på "måfå" och stannat på lite olika ställen där det sett bra ut.

Så jag ber om ursäkt att jag inte kunde vara till särskilt stor hjälp. Hoppas det går bra ändå :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Ingen fara :) Har lite tid att köra runt så det ska nog lösa sig ändå :)
Ha en jätte bra dag!

Svar: Ha en toppendag du med :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?