Gallery Friday: Vatten / Water
 
Gissa vad... Det är Fredag, IGEN!
Det är fler fredagar per vecka än andra dagar, känns det som... Jag vet att jag tjatar om detta, men det går liksom inte in i huvudet på mig ;-)
Annika i Reston håller i månadens fredagsteman, och idag står VATTEN på schemat.
 
För min del fick det bli arkivbilder den här gången. Och för en gångs skull var det ingen nödlösning. Okej, jag hade visserligen kunnat fota nya sådana här vattenbilder; men ärligt talat ides jag inte ställa iordning allt ;-P
Och jag är fortfarande nöjd med dessa bilder.
 
Vatten är en sak som jag har ett väldigt speciellt förhållande till...
Å ena sidan tycker jag det är otroligt rogivande. Att till exempel sitta på sommarkvällarna intill vattnet och lyssna på de små vågornas kluckande ljud. Finns inte mycket som kan få en att, för en stund, glömma alla bekymmer som just det. Det skulle vara fotograferingen då...
Men å andra sidan så är jag livrädd för naturkatastrofer, och vatten är ju en sak som brukar vara inblandat i sådana... Jag är verkligen livrädd för t.ex. översvämningar.
 
Jag är 28år, och har fortfarande aldrig dykt under vattnet när jag badat. Inte ens som barn. Jag har alltid varit rädd för att få vatten över huvudet, och jag tror det är anledningen till att jag heller aldrig vågat åka vattenrutchbanor.
 
Men som sagt; under "ordnade" former tycker jag att vatten är väldigt avkopplande.
Som avslutning bjuder jag även på några bilder på vatten i andra sammanhang än på bilderna i början av inlägget...
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Du är verkligen en fantastisk fotograf!
Kram/Ingrid

Svar: TACK! Vad glad jag blir att läsa det :-D
Hoppas du får en toppenhelg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Man ska ha respekt för vatten men jag har ingenting emot att simma under vatten med öppna ögon i havet. Tänk vad du skulle kunna fotografera där!
Dina bilder är magiska!

Svar: Ja, respekt för vatten har jag minsann :-) Men i hanterbar form tycker jag mest att det är otroligt fridfullt.
Vad härligt att våga simma under vatten! Har alltid önskat att jag vågat det, men jag har alltid varit väldigt feg ;-) Och jag håller med; tänk så mycket det finns att fotografera under vattnet! (om man bara hade en vattentät kamera).

Och TACK för bildberöm! Det värmer verkligen att läsa :-D

Hoppas du får en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

ÅÅÅ sådana där droppbilder skulle jag vilja prova på att fota!!
Grymt läckra.
De är de bilderna du visar i din nedre bildbomb också. Underbart fina.
Jag brukar inte vilja doppa huvudet för att jag hatar att få vatten i öronen. Men ibland dyker jag, och jag tycker det är rätt trevligt om man har snorkel och cyklop. Men nej, jag är nog också hellre ovan än under vattnet :-)
Ha en fin helg!!

Svar: TACK! :-D Ja, sådana bilder på vattendroppar kan bli riktigt läckra! Men att fota dem testar verkligen ens tålamod, och det blir mååååånga misslyckade ;-)
Ja, att få vatten över huvudet tycker jag (och har alltid tyckt) är så obehagligt. Men jag kan tänka mig att det är väldigt roligt att snorkla runt under vattenytan :-)

Ha en toppenhelg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Men åh! och ÅÅÅH! Och åh igen!!! Vilka fantastiska bilder. Respekt!

Svar: TACK! Vad roligt att du gillar bilderna :-D
Hoppas du får en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Milda limpa Erica, så fina bilder du har tagit av vatten. Man märker att ditt intresse heter fotografi. Du har verkligen talang, vad månde blifva?:)
Lycka till!

Karin

Svar: TACK!! Det är så roligt att få läsa sådana kommentarer :-D
Ja, jag vill (läs: SKA) bli Fotograf. Jag ritade/målade en del när jag var liten, men hade ingen direkt talang för det. Så när jag hittade fotograferingen kändes det nästan som att "hitta hem" :-)

Hoppas du får en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Jag har aldrig testat att fota såna där droppbilder, men nu känner jag att jag måste göra det nån gång. När humöret är det rätta ;-). Jättefina!

Av de övriga bilderna gillar jag allra mest nummer 9 (vatten som forsar bland stenar) och 11 (skog, vatten och stenar) - fast de är alla vackra!

Jag kan inte simma. Trivs nära vatten, men inte i vatten.

Svar: Ja, det är riktigt roligt att fota vattendroppsbilder! Men väääldigt tålamodskrävande ;-)
TACK för bildberöm :-D

Hoppas du får en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

7

Härliga bilder. Vattendropparna överst är fantastiska.

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar dem :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?