Jag bor rätt vackert till ändå...
 
Det är en rätt vacker plats jag bor på ändå. Den tanken slog mig i lördags när vi åkte över Bergsviksbron; som går över piteälven. Typiskt att räcket var i vägen, för som ni ser var det underbart vackert! Som gjort för fotografering!
Och man får inte gå eller cykla på den bron.
Det går i och för sig gå till cykelbron som ligger bredvid, men då är själva Bersviksbron störande ivägen för utsikten... Nåja, man kan inte få allt. Och det finns flera vackra platser här omkring.
 
Angående bilderna på de gröna träden, så är jag verkligen så otroligt lycklig över dessa! De har slagit ut i princip i helgen. Tar verkligen inte många dagar för träden här att slå ut! Det är så att man nästan kan SE hur löven slår ut :-D 
Ljuvligt!
 
Förresten; finns det någon pitebo som läser det här som vill ha härliga vårporträtt? I så fall får ni mer än gärna höra av er :-)  När det börjar se ut såhär utomhus börjar det alltid klia i fingrarna att fota just porträtt.
Era fantastiska kommentarer!
1

VISST bor du vackert!
Inget snack om den saken.
OCH så ljuvligt med älven, närheten till havet, naturen och alla björkar.
OCH så ljuset förstås!!

Svar: Tack! Ja, det är verkligen vackert att bo här :-D
Jag känner ofta att jag tyvärr är ganska "hemmablind". Har svårt att komma på ställen att åka till när jag känner för att fota. Men någon gång då och då, t.ex. när jag åker förbi en solnedgång sådär, så får jag liksom "upp ögonen" för min stad.

Närheten till naturen OCH stan är underbar, och håller med om att ljuset här uppe är helt fantastiskt! Från och med nu är det aldrig mörkt. Precis mitt i natten är det hyfsad mörk skymning, men det är inte mörkt... :-D

Ha det fint!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Bron i Böle har en vacker utsikt norröver vid solnedgång & det är ju inte så väldigt mycket trafik på den så man kan ju stå där utan problem.
Bron som går över dammen i Sikfors (Vargbacken) borde ha en underbar vy. Har inte varit där på kvällstid själv men kan vara värt att åka dit

Svar: TACK för tipsen :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?