Delicatoglögg...
 
Glögg med smak av Delicatoboll... Ja, man ska då se allt!
Tycker egentligen inte att det låter som någon hit, men som ni vet är ju mitt andranamn Nicke Nyfiken ;-) Vilket innebär att om jag inte skulle prova det så skulle jag inte kunna få det ur huvudet.
Nu har jag ju min inget-jul-före-december-regel, så den får vackert vänta ett litet tag till. Men NÄSTA helg är det 1:a advent! Så i slutet av den här veckan (torsdag eller fredag) blir det att plocka fram julsakerna. Och från och med söndag blir det att FROSSA I JUL!
 
Har ni smakat denna udda glöggen? Vad tyckte ni?
Eller ska ni smaka den? 
Era fantastiska kommentarer!
1

Nej, den tänker jag inte smaka! Din namne Erica, Tomtens dotter ger förslag på andra goda glögger istället:
http://tomtensdotter.se/category/glogg.html#.UpL9GxARDWU

Svar: Ja, visst låter det som en mycket udda smak ;-) Har inga föreställningar om att den ska vara god, men är tvungen stilla nyfikenheten ;-)
Ha en fin måndag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Äntligen någon mer än jag som har en inget-jul-före-december-regel! Längtar till söndag :)

Svar: Säger samma sak: Vad skönt att det inte bara är jag ;-D Jag är så rädd att hinna bli less på allt juligt om jag börjar för tidigt, så jag dricker inte ens julmust eller lyssnar på julmusik förrän 1:a advent.
Eller, rent tekniskt, så går det även bra i slutet av den här arbetsveckan (tors-fre). Brukar ta fram julsakerna och pynta då, så att det är mysigt och fint lagom till första advent :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Smakat och gillade inte. Alldeles för söt.

Svar: Kan tänka mig det :-) Jag tycker det låter som en väldigt mystisk smak, som egentligen inte riktigt passar in på just glögg. Men Nicke Nyfiken i mig klarar inte riktigt av att ignorera den ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Tyckte kryddnejlikan var för framträdande, ska prova hallon/lakrits här nån dag framöver =)

Svar: Ja, det är flera som inte gillade den :-) Tycker själv det verkar som en alldeles för udda smak, men nyfikenheten i mig går inte att ignorera ;-)
Den andra blir det nog däremot inte att smaka för min del, då lakrits är det värsta jag vet ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Provat Hallon/Lakrits nu & tyckte den var godare än delicato
Lakritssmaken behöver du inte oroa dig för, däremot så tyckte jag den var aningen sliskig. Funkar kanske att spä ut med valfritt vatten =)

Svar: Vad roligt att den var godare :-) Lät bra att den inte smakade så mycket lakrits ;-)
Vet inte om jag kommer att smaka den. För min del brukar jag dricka glögg bara någon enstaka gång per december, då jag fram till för något år sedan absolut inte gillade glögg. Så det blir eventuellt att smaka den jag köpt, och sedan att det blir att dricka den vanliga :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?