Gallery Friday: Komplementfärger
Hejsan på er allihopa!
Så var det fredag igen, den där speciella känslan infinner sig (faktiskt, trots att jag inte har något jobb) och vi står inför ytterligare en helg. En helg närmare första advent... :-D  Vi är halvvägs in i november. Exakt halvvägs till och med, då det är den 15:onde och månaden har 30 dagar... 
 
I alla fall; det är i alla fall dags för veckans tema i Galleri Fredag, och månadens värdinna är Channal. Temat hon valt för denna veckan är KOMPLEMENTFÄRGER, vilket känns lite extra roligt för min del. Just det temat var ett av de jag funderade på att ta till min månad (september), men ändrade mig. Så det ska bli riktigt roligt att se vad ni andra visar för bilder på just detta tema :-D
 
Däremot hade jag inte fullt lika många komplementfärgbilder som jag trodde, så det fick bli endast några bilder till mitt bidrag.
 
Däremot måste jag bara få tipsa om en sida jag hittade under torsdagskvällen!
Det är en sida med en "generator" för just komplementfärger. Man drar i reglagen för att få fram en färg, och sedan klickar man på "Skapa komplementfärger". Då visar generatorn den färgens komplementfärger :-D
Supersmidigt och underbar sida!! Klicka på den här länken för att komma dit!
 
Blå - Orange
 
Rengöringsflaskan bestod lämpligt nog av komplementfärgerna lila och grön.
 
Höstträd mot klarblå himmel. Gul - Blå
 
Svenska flaggan består så lägligt av just två komplementfärger... Blå - Gul :-)  Dessutom mot en blå himmel!
 
Dessutom... precis nu kom jag på att det faktiskt finns en pizzeria här i Piteå (eller strax utanför; i Bergsviken) som heter Gul & Blå. Så synd att jag inte hade någon bild på den ;-)
 
 
Nästa veckas uppgift är: Porträtt i svartvitt.
DET ser jag speciellt fram emot :-D
 
Hoppas ni får en fin fredag och en riktigt bra helg allihopa!
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Jättefina bilder och kul att du har tänkt i samma bana! Ska kolla inn sidan du länkat. Låter jättespännade!

Fin fredag till dig! Kram Anna

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-D Ja, jag tyckte det var en riktigt rolig sida när jag hittade den! Man kan välja vilken färg man vill, och få se komplementsfärgen till just den :-D
Hoppas du får en riktigt fin fredag och helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Det var ett roligt ämne idag. DET tycker jag också.
Kul att se vad alla har skrivit, och visat.
Gul och Blå hette det jeansmärke som var som mest poppis då jag var sådär en 13 år :-)
Ha en fin helg.

Svar: Ja, temat idag är riktigt intressant :-D Speciellt se vilka komplementfärger alla andra valt :-)
Känner igen att det fanns jeans som hette Gul&Blå på 70-talet (eller 80-talet?). Är nog mest troligt mamma som nämnt dem (hon är född -62) :-)

Hoppas du får en riktigt fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Det finns några stycken länder med blå-gul flagga men det är inte många. Flotta bilder, Erica!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar mina bilder :-D
Hoppas du får en riktigt fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Passande bilder du hittat! Det var ett roligt tema idag. Lagom klurigt.

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar dem :-D Ja, det var ett riktigt roligt tema den här veckan!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?