I like blogg.se again :-D
 
Igår skrev jag ju om att jag inte gillade hur blogg.se gjort med designmallarna; var lite deprimerad över det då jag vill ha dem som de sett ut hittills.
Och idag när jag gick in på min blogg fick jag en underbar kommentar av en tjej som tipsade om att man fortfarande kommer åt dem via en genväg...! Det gjorde min dag :-D
Det enda man behöver göra är att hålla nere Ctrl och Alt på tangentbordet, så kommer den gråa rutan på bilden här ovanför upp. Och klickar man på "Design" så kommer man direkt till de gamla mallarna!
 
Nu vet jag ju inte hur länge denna möjlighet kommer att finnas tillgänglig.
Då jag inte kände till den vet jag ju inte om den funnits tidigare, eller om blogg.se lagt till den nu.
Men jag HOPPAS att det ska vara kvar som det är, och INTE ändras så att man kommer till designeditorn om man klickar där...
 
Det här gjorde i alla fall att blogg.se hamnade på min Pluslista igen :-D
Era fantastiska kommentarer!
1

åh va bra!! Störde mig också på det

Svar: Ja, det känns så bra att det trots allt fortfarande finns en genväg till de gamla mallarna :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Vad bra!

Svar: Ja, jag blev otroligt glad när jag fick tipset om det kommandot! Skönt att det fortfarande finns en genväg till de gamla mallarna :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Gud va bra, tack! Den nya designeditor är ju ingen favorit som sagt...

Svar: Nej, håller med om att designeditorn inte är någon höjdare. Det var bra precis som det var :-) Jag är så tacksam till bloggerskan som tidigare idag tipsade mig om denna genväg! Det blir så mycket enklare, och jag hoppas att möjligheten inte försvinner :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Tack och lov för kortkommandon. Hoppas bara att det inte försvinner :/

Svar: Absolut! Håller med :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Så bra att läsa om detta, blev också upprörd utöver det, hade tänkt byta till en ny bloggsida. :)

Svar: Ja, jag blev riktigt besviken när jag upptäckte vad de gjort med designverktyget. Men blev sedan så otroligt glad, och tacksam, när jag fick tipset om den här genvägen :-D
Hoppas du får en fin torsdag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Vet du kommandot för MAC? :)

Svar: Enligt svaret jag fick på min kommentar här: http://www.sannasrum.se/2013/11/hitta-till-blogg-ses-gamla-redigeringsvy/#comments, så är det Command + Alt man använder på en Mac. Tryck först ner Command och när du håller nere den så trycker du på Alt.
(Samma sak med Ctrl+Alt på en PC) :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?