Som om det inte räckte...
 
...med att blogg.se plockat bort alla gratismallar (hoppas fortfarande att det snart dyker upp fler) så upptäckte jag idag att de även plockat bort länken till Stil -och kodmallarna från Översikten.
Under "kugghjulet" (det jag ringat in på bilden) fanns "Design" under "Designeditor", och där kom man som sagt direkt till mallarna.
Hittade i och för sig en annan väg till dessa mallar. Man kan gå via Designeditor, sedan på "Byt tema" och där, längst ner finns det en knapp som heter "Äldre teman" eller något sådant. Genom att klicka på den kommer man till designmallarna som vi känner igen dem. Men det blir en väldig omväg om man jämför med hur det varit! 
 
Jag har varit mycket nöjd med blogg.se de senaste månaderna. Allt har fungerat fint (i alla fall för mig) och de har kommit på riktigt bra saker (t.ex. Bloggspaning), men det här med designen plockade ner detta flera steg! Tyvärr.
 
SNÄLLA blogg.se! Plocka tillbaka direktlänken till designmallarna!
Som det nu blivit i designeditorn är väl också bra, i och för sig. Det går smidigare att förhandsgranska designändringar, MEN jag gillar MYCKET bättre det gamla systemet! Så SNÄLLA!
Era fantastiska kommentarer!
1

Jag höll på att dö när jag upptäckte att de hade plockat bort "design", men tack vare dig så vet jag i alla fall att den finns kvar men utan direktlänken :)

Svar: Samma här! Trodde inte mina ögon när jag såg att länken till designmallarna var borta!
Är glad över att de fortfarande går att få tillgång till, men tycker det är störande med en sådan onödig omväg för att komma dit... Håller tummarna att direktlänken kommer tillbaka :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Är helt med dig, men är samtidigt väldigt glad att jag redan flyttat från blogg.se. Jag har kvar mallarna till Orange City om du skulle vilja ha dem, jag sparade dem då jag kände på mig att det skulle bli galet ;P

Svar: Ja, det här var verkligen en riktigt störande ändring av blogg.se!
Jag använder Nature som grundmall. När gratismallarna försvunnit hittade jag den på en av mina testbloggar, så jag säkerhetssparade den. Men tack i alla fall :-D Då vet jag att även den mallen finns sparad ifall att :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Ja, jag vill också ha tillbaks det!

Svar: Ja, visst var det bättre som det var!
Men kolla in kommentaren här under... fick precis ett svar av en tjej som skrev att man kan hålla in Ctrl och Alt på tangentbordet. Jag provade, och det fungerade :-D Det kommer upp en grå ruta "över" bloggöversikten, där bland annat "Design" finns med. Klickar man där kommer man till de gamla mallarna :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

bara håll inne "Ctrl" och "Alt" så kan du sedan komma till desgin och gratismallarna! :)

Svar: Åh! Tack, TACK! :-D Det kommandot kände jag inte till, så jag blev verkligen överlycklig när jag läste din kommentar, testade det och det fungerade :-D
TACK :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Men gud vad smart! Tack för tipset!

Svar: Varsågod! Ja, jag blev oerhört lycklig när jag själv fick det tipset :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?