Gallery Friday: Murar
 
Bättre sent än aldrig, heter det ju ;-)  Jag fick aldrig upp mitt bidrag till Galleri Fredag igår. Faktum är, som ni märkte, att jag inte bloggade alls igår. Varför vet jag egentligen inte. Jag hade ett stort bloggsug och det var både Galleri Fredag, och Kanelbullens dag. Två perfekta saker att blogga om. Men kom jag mig för att klicka mig in på bloggen och slänga iväg några inlägg? Inte då.
Men som sagt; bättre sent än aldrig ;-)
 
Veckans fredagstema är alltså MURAR, och då det är ny månad så är det också ny temavärdinna. I oktober är det Birgitta på Lidingö.
Just murar, och då framförallt STENMURAR, tycker jag är någonting som är otroligt roligt att fota! Mest troligt är anledningen att jag tycker så mycket om att fota gamla saker. Jag älskar rostiga och halvtrasiga motiv, och stenmurar är ju oftast gamla... vilket betyder att stenarna är lite ojämna, det växer mossa på dem, andra växter i sprickorna o.s.v. Murar ger snygga bilder oavsett om man fotar dem i sin helhet eller närbilder/macro!
Bilderna ovanför texten är i och för sig fotad på samma mur (så murar men i singular). Hade svårt att hitta murar jag ville fota till just detta tema. 
 
När jag lagt in bilderna samt skrivit blogginlägget kom jag på att jag faktiskt har fler bilder på just murar... från Belgienresan 2011, så det får följa med några sådana också :-)
I medeltidsstaden i Diest får man verkligen sitt lystmäte om man gillar att fota murar...
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Vackra höstbilder! Kan inte få nog av de där gula björklöven! Bra bilder på murar. Ha en fin dag.

Svar: Tack! Ja, man kan verkligen titta nästan hur länge som helst på träden när löven fått sådär härliga höstfärger :-D
Ha det fint!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Sv; Tack, desamma!

Super fina bilder, färgerna är otroligt fina! :)

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Måste säga att du tar väldigt fina bilder! :)

Svar: Tack! Vad roligt att höra (läsa) :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Mycket fina bilder!

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Som vanligt underbart vackra bilder.
Kram från Ingrid

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar mina bilder :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?