Optimistiska Oktober
 
Hej säger jag till er och så säger vi hej till den nya månaden  -Oktober!
Inte direkt min favoritmånad, om man säger så. Dock känner jag att om jag redan nu ska gräva ner mig och bli halvdeprimerad bara för att det är mörka höstoktober så kommer jag inte klara av hela månaden. Vilket kommer föra med sig att jag inte har någon som helst ork att fixa nästa månad; november.
 
Därför funderar jag på om jag skulle köra på någon typ av tema, typ Optimistiska Oktober eller något liknande. En månad då det är förbjudet med negativa tankar. En månad då jag varje dag försöker hitta något positivt. Och finns det inget just den dagen så hittar jag på något positivt. Någonting som förgyller en grå höstvardag.
 
Vad säger ni? Någon som känner sig sugen att anta den utmaningen tillsammans med mig?
Ett år då vi gör Oktober till en positiv och ljus månad...
Era fantastiska kommentarer!
1

Tips på fotoutmaning i oktober finns här:
http://fortfarandebarasara.blogspot.se/

Svar: Tack för tipset :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Det är lätt för mig att hänga på där. Älskar oktober.
men vet inte om jag har tid med ngn ny fotoutmaning, men kanske...
??? ska kolla länken från Nilla.

Svar: Ja, jag tänkte att det kunde vara fint att köra på något sådant just i oktober, i och med att jag har en förmåga att bli sådär lagom deppig just den här månaden.
Har däremot inte bestämt så mycket mer kring detta; om jag ska utforma en "regelrätt" bloggutmaning eller om jag ska använda det mer som en orsak att befinna mig i ett allmänt (positivt) tillstånd nu i oktober...

Ha en fin fortsatt tisdag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Nej, den utmaningen är inget för mig :-) Har kollat nu
Men gärna ngt annat kul. Kanske

4

Jag måste också försöka tänka positivt i oktober! Hatar oktober och november. Någon fotoutmaning har jag inte tid med, men det är en bra idé att försöka hitta en positiv sak/händelse/tanke varje dag dessa mörka och dystra månader. Inspirerad av dej kommer jag nog kanske att köra typ nån "Dagens positiva" i oktober! För att peppa mej själv att inte sjunka ner i mörkret!

Svar: Ja, just oktober (och november) är verkligen en tid då jag tror det är viktigt att tänka lite extra på att tänka positivt, annars är det väldigt lätt att fastna i en höstdepression ;-) Har egentligen inte utarbetat något direkt ("regelrätt") bloggutmaning angående detta, utan det är nog mest som du skriver; att hitta något positivt i varje dag :-)
Ha det fint!
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Vilken underbar bild.. Älskar den :)


Tack för din kommentar i min blogg. kramar

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilden :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?