51-årskalas och en helt onödig bild
 
Det har verkligen varit segt med fotograferingen ett tag nu, och jag vet inte varför. Jag har inte tröttnat; långt därifrån. På ett sätt känns det som om jag har mer fotolust än vanligt, men inte mycket till inspiration.
Måste nog ta mig ut snart; passa på någon dag när det är fint väder.
Och kameran måste nog ändå få följa med i eftermiddag när det vankas Surströmming ute vid stugan...
 
I förrgår (höll på att skriva "igår"; VAR tog fredagen vägen???) var vi i alla fall iväg till Hortlax en stund på kvällen, för att fira mamma som fyllde 51 år.
Den totalt onödiga sista bilden (i detta inlägg) tog jag när jag kom tillbaka till stan igen.
Möjligtvis tänkte jag snabbdokumentera att dimman låg tjock över Piteå den kvällen. Möjligtvis. Ja, vi säger det ;-)
Era fantastiska kommentarer!
1

Så fina bilder du tar. Redigerar du bilderna något, i vilket program i så fall? :)

Ha en fin fortsatt kväll!

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D
Ja, jag redigerar mina bilder; i CameraRaw och Photoshop CS5. Just på bilderna i detta inlägg har jag provat på en lite annorlunda redigering än jag i vanliga fall brukar. Har lagt på lite olika "färgfilter" och lite annat småfix.

Jag fotar i Raw-format, och då är ju bilden inte färdig redan i kameran (som en JPEG-bild), utan det är därför som jag kör den genom CameraRaw.

Ha en fin kväll!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?