Bröllopsfotograferingen -Ringar, bukett & PT
 
Kom på att jag hade några bilder kvar att visa från bröllopsfotograferingen; detaljbilderna på ringarna.
Jag äger inget macroobjektiv, så jag kommer inte så pass nära att få sådana här guldkorn till bilder, men tycker ändå att jag lyckades rätt bra. För att vara första gången och för att inte vara fotade med macro.
 
Även detta inlägg får vara med i bröllopskategorin, även om det rent tekniskt inte innehåller några porträtt. Men då är alla bröllopsinlägg samlade i samma kategori.
Era fantastiska kommentarer!
1

Fint! Jag har aldrig fotat med macroobjektiv men skaffade mig en close-uplins och den är jag väldigt nöjd med, har du testat det för att komma lite närmare?

Svar: Tack :-)
Jag har en macrolins (+10), men den är tyvärr för liten för mina nuvarande objektiv. Köpte den för att passa på mitt gamla 50mm f/1.8, men det hade lite mindre diameter än 1.4:an. Men när jag har råd blir det kanske att beställa ett nytt (även om det är billiga tillbehör så finns det tyvärr inte i min budget just nu).

Ha en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Usch ja jag vet hur det är när man inte ens kan köpa en lins för 100 kr, jag är i samma situation haha, men man överlever som tur är :)

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?