Glass och gamla serietidningar
 
När jag var förbi Repris sist; tidigare i veckan (brukar passa på att stanna till där när jag har vägarna förbi Öjebyn) så hittade jag någonting som mitt nostalgijag helt enkelt inte kunde strunta i. Jag var tvungen att köpa dem ;-)
Hittade nämligen ett gäng gamla Penny-tidningar (om det finns barn/yngre hästintresserade som läser här så är det gamla nummer av tidningen Wendy, som tidigare hette Penny).
Jag prenumererade på den tidningen som barn och det var ärligt talat riktigt roligt att läsa om dessa Wendyhistorier igen. Tidningarna var från början/mitten av 90-talet.
 
Minns att mot slutet av min prenumerationstid så tyckte jag att de gjort serien så "jobbig". Efter att Wendys adoptivsyster Carina kommit in i serien (tror hon var 11 år eller något sådant) så tyckte jag de plockade ner även Wendys mognadsnivå flera steg och hon blev BETYDLIGT mer ytlig än hon varit. Nog för att det bara är en serie, men jag tyckte ändå det var mycket tråkigt, då det jag gillat med serien var just det att hon inte brydde sig om utseende och liknande, utan bara om hästar och att hålla till i stallet.
Jag har aldrig haft möjligheten att hålla på med hästar själv, så den här tidningen var min enda kontakt med hästvärlden. So don´t sue me for subscripting on this magazine even during my teenage years... ;-P
 
Glassbilden fick mest följa med för att det skulle bli mer än en bild i detta inlägg ;-) Men den kvällen blev i alla fall en riktig myskväll med lyxglass och nostalgiläsning ;-)
 
Brukade ni läsa tidningen Penny/Wendy?
Vilka andra tidningar läste ni som barn?
Era fantastiska kommentarer!
1

Jag läste inte Penny men känner igen den. Jag prenumererade på Kalle Anka! :-) Läste även Lilla Fridolf :-).

Svar: Vad roligt att höra vilka tidningar du läste :-) Kalle Anka läste jag nog något nummer av, men inte mer (är nog nästan den enda som inte läst Kalle ;-)) För min del var det, under den tidiga barndomen, Bamse som gällde ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?