Nicely done, blogg.se!
 
För ett par dagar sedan blev jag verkligen imponerad av blogg.se!
De har nämligen utarbetat en ny funktion, som fått namnet Bloggspaning. Det måste nog vara det bästa de lanserat på... jag vet inte... sedan de startade :-D
Funktionen uppmärksammar faktiskt, på allvar, mindre bloggar. Startsidan innehåller ju bara ett visst antal bloggare och Synas är bara för dem som har tillräckligt med läsare för att snabbt tjäna ihop poäng.
Men DETTA... DEN HÄR funktionen går ut på att när man kopplat sin blogg till Bloggspaning så kommer ens inlägg upp där direkt man skrivit det!
 
Blogg.se imponerar!
Era fantastiska kommentarer!
1

Yay!! :)

Svar: Ja, det är verkligen en toppenfunktion de lanserat den här gången :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Hur kopplar man sin blogg till denna funktion? :)

Svar: På bloggöversikten klickar du på "kugghjulet", och i dropdownlistan som kommer fram klickar du på "Inställningar" och sedan på "Delning".
Där högst upp står det om Bloggspaning, med en kryssruta. Klicka i den och sedan på Spara. Nu kommer dina inlägg att publiceras på Bloggspaning :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Hur funkar det? Är det bara inlägg med bilder som får vara med?

Svar: När man är på Översikten till sin blogg går man upp till "kugghjulet"; i dropdownmenyn under det går man till "Inställningar" och sedan på "Delning". Där, högst upp, står det om Bloggspaning med en kryssruta. Kryssa i den och klicka på Spara.
När man gjort det så kommer ens inlägg att automatiskt publiceras på Bloggspaning när man publicerat dem på sin blogg. Tyvärr vet jag inte riktigt hur det fungerar med bildlösa inlägg, då jag inte provat det hittills (sedan jag kopplade bloggen till Bloggspaning).

Bloggspaning är typ en "senast-skrivet-funktion" som blogg.se har lagt till. För att även mindre bloggar ska kunna synas även om man inte hör till den lilla eliten som får vara med på startsidan. Och utan att behöva spara flera månader för en tid på Synas :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?