Nytt tangentbord efter tio år
 
Vissa saker är kanske menade att hända...?
Jag har haft samma tangentbord till datorn sedan 2004, ungefär. Köpte det i alla fall inte så länge efter att jag börjat på LTU, och det var 2003. Så mest troligt är mitt tangentbord tio år gammalt. Vilket även innebär att det ju inte är alldeles jättefräscht ;-P
Dock har jag varit alldeles för snål för att lägga pengar på ett nytt, då det trots allt varit fullt fungerande.
Men tidigare idag var jag så fumlig att jag spillde ut ett glas dricka precis över hela vänster del. Klant!
Och efter det gav tangentbordet upp. Till exempel så blev det två tecken när man tryckte på vissa tangenter.
Exempel: När man tryckte på C-tangenten blev det både ett kommatecken och ett c samtidigt. Och det är ju inte bra när man ska skriva in lösenord och sådant... ;-)
 
Blev i alla fall en sväng till Elgiganten, och ett nytt tangentbord.
Trådlöst, tyvärr. Jag tycker egentligen inte om de trådlösa, då det är så smidigt att slippa hålla på med batterier. Men det verkar nästan bara finnas trådlösa numera... i alla fall i min priskategori.
Nåja, det är i alla fall jätteroligt med ett nytt! Det här är helt underbart att skriva på :-D
Dessutom matchar det nya min datorutrutstning (skärm, dator och mus) betydligt bättre!
Era fantastiska kommentarer!
1

Jag har också ett tangentbord som är över 10 år gammalt, haha! Den stationära datorn används dock inte alls längre. Skönt med nytt ändå, tror inte du märker nån skillnad :)

Svar: Ja, jag tycker det är jättehärligt med ett nytt tangentbord :-D Jag köpte det som var mest likt det gamla, i och med att jag trots allt tyckte om det. Och av det jag hittills provat av det nya så är det till och med betydligt härligare att skriva på än det gamla. Knapparna är liksom "mjukare"; kanterna är som rundande, istället för som på det andra där de var mer kantiga :-)
Ja, jag kan tänka mig att många idag mest använder laptop, och kanske har en stationär dator som inte används så ofta. För mig är det tvärtom ;-) Har en laptop (även den från 2004) men den använder jag dock aldrig, då den är så extremt seg!

Hoppas du får en fin fortsatt helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Hej!
Niiice med ett nytt tangentbord ju! :)

Har en liten fråga ang en av dina gratisdesigner. För mig så stannar inte själva numret och det som är på sidan av rubriken.Alltså datumet. ifrån gratis design 7 tror jag. Hur ska jag göra, tacksam för svar!

3

Men vad roligt med ett nytt ändå! Jag som har använt en macbook sen 2008 slipper hela grejen med tangentbord och datormus.

Svar: Ja, det kändes riktigt bra med ett nytt tangentbord (det nya passade även mycket bättre ihop med mina övriga dataprylar ;-))
Ibland får jag nästan en känsla att jag vill byta till mac, speciellt som jag håller på mycket med bilder/media, och jag har förstått att mac är överlägsen pc när det kommer till sådant... Tyvärr finns inte ekonomin till det just nu, och jag är tyvärr inte hundra säker på om jag är redo att överge min kära pc ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

10 år, snacka om ett bra rekord inom data världen! :)

Svar: Ja, det har verkligen levt länge, det gamla tangentbordet. Och som du skriver; det är ovanligt inom datorvärlden :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?