Valborgsmässoafton
 
Jaha, så var det Valborgs igen. Det var ju nyss? Var tar åren vägen, seriöst? 
Tänkte att jag i alla fall kan uppmärksamma dagen lite grann såhär i ett blogginlägg, för i övrigt bryr jag mig inte särskilt om just Valborgsmässoafton.
Det var stort när man var liten; husvagnspremiär, grilla korv och springa runt med en alldeles egen påse smällare och en alldeles egen ask tändstickor :-D
Men sedan, efter att den traditionen dött ut, så passerar denna dag hyfsat obemärkt förbi mig.
Jag brukar inte ens komma ihåg att ta mig iväg för att kolla på kanalsimmet. Förra året gick jag en sväng förbi Badhusparken, men endast för att jag ville ha lite Valborgsbilder till bloggen ;-)
Dock stör det mig inte direkt. Jag sörjer faktiskt inte över att inte ha några speciella Valborgsplaner, eller traditioner. Det finns andra "högtider" jag känner är viktigare för mig än den här.
 
Om jag hade fått några barn hade det säkert varit annorlunda. Då hade jag säkert hittat på något, för att de skulle få liknande barndomsminnen av sista april som jag har.
Men som det är just nu... nej, dagen har inte särskilt stor betydelse för mig.
Det är onsdag, och det är röd dag imorgon. Och förmodligen klämdag på fredag för många arbetare.
 
Hur firar ni Valborgs i år? 
Har ni några speciella traditioner?
Är Valborgs en viktig "högtid" för dig?
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?