Inspiration: Window seat
Bilderna är uppenbarligen inte fotade av mig, utan hittade runt om på nätet.
 
Det finns en sak jag drömt om LÅNGT innan jag blev inredningsintresserad... Någonting jag alltid velat ha...
Och det är ett sådant "windowseat", eller vad man ska kalla det. En mysig plats vid fönstret, alternativt ett riktigt brett fönsterbräde, som man kan sitta på och titta ut genom fönstret.
Men gärna ett "windowseat", och helst då "american style" -som på bilderna i kollaget.
Och med sådana där amerikanska fönster som pricken över i ;-D  Som på några av bilderna; fönstret är uppdelat i två delar, och man öppnar det genom att dra undre delen uppåt. Och spröjs som delar upp fönstret i 6 fyrkanter... Som i amerikanska filmer och serier ;-)
 
Tänk er att ha ett sådant ställe i sin bostad! Att sätta sig där och koppla av. Att skriva, läsa eller kanske bara filosofera en stund.
Innan jag dör ska jag ha en bostad med en sådan här hörna!
Era fantastiska kommentarer!
1

Riktigt härliga bilder! Jag vill också ha en sån hörna någon gång

Svar: Ja, visst är de underbara! Vilken dröm det vore att en dag äga/bo i ett hus med en sådan myshörna :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Jag har en precis likadan dröm! :) Vill ha en djup bänk där jag kan sitta på en mjuk madrass, med massor utav kuddar, ett litet sidobord med kaffekoppen och virkningen i handen. Det ser jag fram emot att ha i framtiden :)

Ha en fantastisk dag!

Svar: Roligt att vi delar samma dröm om en myshörna vid fönstret :-D Det låter helt underbart som du beskriver det :-D
Och vem vet vad framtiden har i beredskap...!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Det är amerikanskt det!
Men jag kan berätta att de där fönsterna lämnar mkt att önska. man kan inte öppna dem inåt, alltså blir det skitsvåra att tvätta. Spröjset kan vara nog så jobbigt. Men snygga är de, ja.
Fördelen är också att de alla har myggnät. DETgiillar jag.

Svar: Ja, det känns verkligen amerikanskt :-D Kanske är det en stor del därför jag gillar det så mycket ;-) Det och att det ser så MYSIGT ut :-D
Och fönsterna... ja, jag kan tänka mig att de är svåra att tvätta. Jag gillar dock att de är så "amerikanska", så jag älskar dem :-D

Ha det fint!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Åh! Ett sånt har jag också alltid drömt om! Ofta i amerikanska filmer sitter de i såna och jag försökte göra om min fönsterkarm till det när jag var liten (det gick inte så bra med 2 dm bred fönsterkarm…) .
Kika gärna in på min blogg :)

Svar: Ja, visst verkar de Mysiga!! Jag hoppas verkligen att jag någon gång i framtiden får möjligheten att bo någonstans med en sådan här myshörna vid fönstret :-D
Ja, jag kan tänka mig att det inte går så bra att fixa ett sådant med ett vanligt fönsterbräde ;-)

Ha en fin fortsatt helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Håller med dig, det är så snyggt. Vill också ha en sån innan jag dör:D

Svar: Ja, visst är de snygga! Och de ser så mysiga ut :-D
Hoppas du får en fin fortsatt helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

sv: ne det behöver jag inte, tror jag inte. Behövde inte det i somrars iallafall, men man vet ju aldrig :P

TAck så mycket, ska prova det där! :)

7

Förresten - hur gör man så varje inlägg eller så blir en box? så att inte hela content sitter ihop? :)

Svar: Det är i grunden samma princip som boxar i sidomenyn (http://pixelie.webblogg.se/2013/december/tips-boxar-i-sidomenyn.html), man bara anpassar det till bredden på Content istället.
Det är tyvärr lite svårt att förklara såhär i en kommentar, men jag kan försöka fixa ihop ett tipsinlägg om det under dagen :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?