En dag på NOLIA
Idag blev en dag på Nolia-mässan, vilken är i Piteå i år (Piteå och Umeå turas ju om att anordna den).
Det är rätt trevligt att strosa där bland mässhallarna, men jag brukar dock bli uttråkad ganska snabbt (tyvärr) när jag går med andra. Därför gillar jag att gå själv, då jag får gå i min egen takt; avverka hallarna ganka snabbt med andra ord.
Men idag blev det ändå runt fyra timmar, vilket är länge för att vara jag ;-)
 
Så mycket mer finns väl inte att säga, så vi kör lite bildvisning istället...
 
Lyxrulle med Lax måste ätas när man besöker Nolia!
Finns även med bland annat Rostbiff, räkor eller kräftstjärtar, men den med lax = MUMS!!
 
Många parkerade cyklar...
 
Era fantastiska kommentarer!
Ruth i Virginia
1

Där var det verkligen folk i rörelse. Kul att se alla färgglada cyklar,
men bäst av allt - BJÖRKARNA! Vilka underbara björkar där bredvid
järnstaketet. Och himlen så underbart blå!

Jag är som du, jag gillar att gå ensam på utställningar och sånt.
Lite själviskt, för jag vill inte behöva rätta mej efter en annans önskningar,
stanna där jag vill, hur länge jag vill, osv.

Svar: Ja, det är verkligen mycket folk i omlopp på det här området när det är Noliamässan. Och med tanke på värmen den här sommaren blir det dessutom läskigt varmt...
Ja, Björkar är verkligen ett vackert träd. Tyvärr är jag nog lite hemmablind, då jag inte tänker så mycket på att det är just björkar.

Vad härligt att höra att jag inte är ensam med att tycka det är skönast att gå ensam på marknader, mässor och sådant :-) Det går ganska snabbt för mig att gå igenom det jag är intresserad av, och blir lätt rastlös efter det ;-)

Ha en fin fortsatt dag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Jag var också där i onsdags. Men OJ, så varmt det var!

Svar: Vad roligt :-D
Ja, visst var det VARMT! Nästan läskigt varmt, tycker jag. Men å andra sidan är jag nöjd så länge det inte regnar när jag är på sådana ställen :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?