Torsdagstankar
 
♣ Vi kan ju börja med vädret; vi är ju trots allt i Sverige ;-P
Idag regnar det. Och enligt väderprognosen jag kollade på visar det fortsatt mulet hur långt som helst, vilket betyder regn, regn, regn. Och just ja; lite mera regn.
Jag vet att det är svårt att klaga efter den här vackra, och speciella, sommaren. Men jag kan inte låta bli. Jag hade hunnit få upp förhoppningarna om en fin höst också.
Jag hoppas VERKLIGEN inte att den här hösten blir som t.ex. 2011 och 2012. De åren regnade årstiden, bokstavligen, bort. Minns att 2011 var det 4 eller 5 dagar med uppehåll. Resten av dagarna den hösten regnade det enbart! Jag klarar inte en sådan höst!!
 
♣ ALLA negativa tankar anfaller mig alltid sådana här dagar, och det är skitjobbigt!
Jag kan inte värja mig emot dem, och de är svåra att tränga undan. Soliga dagar känner jag mig mycket lätt och de negativa tankarna visar sig knappt. Men när det regnar... speciellt dagar när det inte visar minsta tecken på att ens ha något slut...
 
♣ Annars är det ju i alla fall torsdag! Eller Nyfredag för den som vill (som jag).
Tiden går ju så snabbt nuförtiden att torsdag numera känns som fredag. Och fredag känns som en helgdag. Håller ni inte med?
Snart är det jul... ;-)
 
♣ Utlandslängtan.
Behöver nog inte särskilt mycket förklaring :-)  Nu när sommaren här i Sverige är över börjar jag alltid längta utomlands. Jag hade inte haft några problem med att bo i något annat land under vinterhalvåret, och sedan flytta tillbaka hit under somrarna. Inga problem.
Ingen som har ett jobb till mig utanför Sveriges gränser?
 
♣ Plugglängtan.
Det är nio år sedan jag pluggade sist, och den här tiden på året (skolstart) börjar jag alltid längta tillbaka litegrann till skolan.
Kruxet är att jag inte riktigt hittar någon utbildning jag känner att jag riktigt brinner för (förutom fotoutbildningen i New York jag hittade, självklart ;-)) Och jag vill inte hoppa på ytterligare en utbildning som jag inte fullföljer. Det känns inte det minsta lockande... eller bra för självförtroendet!
 
 
Och så var det dags att avsluta detta inlägg. Måste göra iordning lite lunch innan det är dags att ta mig iväg till Miroi. Men det blev i alla fall ett morgoninlägg. First time in a very loooong time, känns det som.
Hoppas ni får en fin dag, och att ni har bättre väder än oss!
Era fantastiska kommentarer!
1

Samma skitväder här och jag känner precis likadant som du - jag klarar inte av en regnig höst! Har cyklat till fritids/jobb i ösregn flera gånger denna vecka. Inte kul. Och jag blir också sur och grinig i detta väder, vilket tyvärr går ut över min familj. Ge mej ljusa, soliga, varma sommardagar åter, tack! Då mår jag mycket bättre!

Svar: Ja, visst blir man otroligt deppig av regnväder! Hoppas verkligen inte att det blir sådant väder hela hösten... Förstår att det lätt kan gå ut över personer man bor tillsammans med. Det skulle min regndeppighet säkert också göra; så för tillfället är det nog bara bra att jag bor själv ;-)
Vi håller tummarna tillsammans för fint höstväder! Ha det fint! :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Jag älskar regnfyllda dagar, är helt tvärtom dig där haha. Blir väldigt glad av regn, antar att det är pga den förhöjda mysfaktorn som följer med när man sitter inne med mysbelysning och ser på film, är filmnörd, haha.

Svar: Ja, jag kan tänka mig att man ser annorlunda på regniga dagar när man har ett stort filmintresse :-) Man kan göra det riktigt mysigt inomhus när det är ruskväder ute. Jag väljer dock helst bort regniga dagar ändå ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?