Julbak och adventsmys
Den här måndagen känns inte lika jobbig som måndagar brukar.
Det är (äntligen) DECEMBER! Första dagen på julmånaden, och jag älskar det! Det här är den enda månaden jag faktiskt önskar att den ska gå långsamt. Jag längtar till julafton, MEN det är tiden som leder fram till den 24:e som verkligen är den mysigaste :-D 
 
Igår var det alltså första advent, och för min del fylldes dagen av lite julbak. Det blev både lussebullar och pepparkakor till kvällens adventsmys. Enligt min egen tradition slog jag mig ner med Tomten är far till alla barnen i DVD:n och tända julljus. Och julmust! Äntligen :-D  Nu är det fritt fram även för mig att dricka julmust och lyssna på julmusik :-D
 
Men... mer bilder, mindre text ;-)
 
 
Förresten; har någon tips på bra julfilmer får ni gärna dela med er :-)  Jag har nämligen funderat på att se en julfilm varje dag fram till julafton. Men då jag typ aldrig ser på film så vet jag inte så många.
Därför behöver jag nu tips så att jag får ihop en lista med 24 julfilmer (om det finns så många).
P.S. Ni behöver inte skriva Grinchen; den tycker jag INTE om och tänker inte se!
Era fantastiska kommentarer!
1

Exakt, nu får inte tiden rusa för fort. Helt rätt att pynta upp och njuta av rubbet nu.
OCH vad gott med lussebullar. Vad fina de är.
Min favoritjulfilm är Christmas Vacation, men sen har jag en radda av filmer jag älskar runt jul, love actually, The Holiday, Trading Places, Fanny och Alexander, The Elf. Ioch säkert många, många fler.
Det finns så många småmysiga filmer i juletid.
Såg att Netflix har en egen kategori för Holiday Movies.

Svar: Absolut! December behöver inte ha bråttom :-)
Tack! Ja, lussebullarna blev riktigt goda :-) Blev inte av att baka sådana förra året, och jag saknade hemmagjorda; därför stod det högt på prioriteringslistan den här julen!

Och TACK för alla tips på julfilmer :-D Netflix har jag inte (känns som jag är den sista i världen med att inte ha det ;-)) men det börjar kanske snart vara dags att skaffa...

Ha en fin måndag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Polarexpressen, Miracle on 34th Street, En tomtesaga, Nu är det jul igen-trilogin, Elf, Christmas With the Kranks, Jack Frost, I'll Be Home For Christmas, Ensam Hemma-filmerna, några tips från mig :)

Svar: Tack för tipsen på julfilmer :-D Jag uppskattar de verkligen, då jag själv är så dålig på vilka som finns :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Åh gud så mysigt :)

Svar: Tack :-) Ja, det blev en riktigt mysig första advent hemma hos mig :-D
Hoppas du haft en bra måndag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Så gott :) Och mysiga bilder!

Svar: Tack! Ja, det var en riktigt mysig 1:a advent :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Åh, helt fantastiskt mysigt det där ser ut! Älskar din design också för den delen <3 Så julig, så kreativ och så detaljerad med peppisarna som ikoner, bara älskar! Såå himla roligt att titta om kring här inne :D

Vad du kan Erica! <3

Svar: Ja, det blev en riktigt mysig första advent :-D
TACK för designkomplimangen! Det är så roligt när sådana duktiga designers som du gillar mina designer :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Aaaaw, tack Erica <3 massvis med kramar!

7

Mysigt. :)

Svar: Ja, det blev en riktigt mysig första advent hemma hos mig :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?