Kusinfotografering
Ni som läst min blogg länge kanske minns att jag fotograferade en familj i Luleå i januari 2013. Vill ni se bilderna igen, eller om ni inte sett dem, kan ni klicka här.
Nu i november, nästan två år senare, fotade jag Ellen igen. Tillsammans med hennes två kusiner.
 
Jag har fått tillåtelse att visa några av bilderna här i bloggen, så vi kör en liten bildbomb :-)
Att fota tre barn i förskoleåldern samtidigt är en utmaning, kan jag säga ;-) Men det är bra övning!
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Fina bilder. Kul för familjen att ha alla dessa.
Nej, att fota barn är en konst. De "posar" ju inte precis som man vill.
Kul med detta gig för dig.

Svar: Tack för bildberöm! Vad roligt att du gillar bilderna :-D
Ja, det är verkligen en utmaning att fota barn! Mycket spring i benen, och mycket energi. Men så blir ju barnporträtt oftast så mycket härligare än vuxenporträtt också :-) Barn blir ju oftast mer naturliga på bild, eftersom vuxna (rent allmänt) oftast är så medvetna om att bilden ska bli så perfekt som möjligt.

Hoppas du får en fin fortsatt tisdag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
2

Vilka förtjusande foton av förtjusande barn. Glad att du fick tillåtelse att posta.
Du lyckades verkligen. Kanske du tittat in på "Rantamor på näthinnan".
Hon fotar sina barnbarn like fint.
Jag har aldrig kunnat fotografera bra nog för att vara nöjd, tyvärr.

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-) Ja, jag är så tacksam över att jag fick visa dem här i bloggen :-)
Nej, jag har inte varit inne på den bloggen du skrev. Men tack för tipset :-D

Hoppas du får en fin fortsatt onsdag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Sjukt fina bilder! :D Kramisar Carro

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar mina bilder :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?