Sverige går till nyval
Jaha, det blev alltså så till slut... 
Det blir nyval här i Sverige den 22:a mars 2015.
Jag har inte hängt med i politiken så bra, men det är tydligen i grund och botten SD:s fel. Och det är ju INTE särskilt överraskande, direkt! Tydligen röstar de emot regeringens budget bara för att framkalla regeringskris.
Vad håller de på med egentligen?? Jag tycker de snarare håller på som småbarn ("Får inte jag komma på ditt kalas får du då inte låna min cykel") istället för politiker.
Den senaste tiden har hela politiken mer liknat en sandlåda med förskolebarn än en byggnad med människor som har hand om vårt land.
Till svenska folket: Ta ert ansvar och rösta bort SD!!! 
 
Jag kan inte låta bli att känna mig en aning nervös.
Tänk om nästa valresultat blir annorlunda på ett negativt sätt.
Tänk om nuvarande regering trots allt förlorar makten till Alliansen.
Tänk om SD får ännu större stöd.
Jag vågar inte riktigt tänka på dessa scenarion, men kan samtidigt inte låta bli.
 
I och för sig kan det ju bli så att svenska folket fått ett uppvaknande efter SD:s positiva resultat, och att de flesta då struntar i att rösta på dem. Tyvärr tvivlar jag på detta, då svenska folket vid upprepade tillfällen visat att vi inte är särskilt intelligenta...
 
MEN det kan ju faktiskt också bli så att Fi! får ett bättre valresultat. Kanske. Förhoppningsvis.
"Hoppet är det sista som lämnar oss", brukar man ju säga :-)
 
Nyvalet/omvalet ska tydligen utlysas den 29:e december, och datumet för valet blir den 22:a mars.
Kan det äntligen få bli någon rätsida på den svenska regeringssituationen efter det, så vi kan få gå vidare?
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Jag känner dessvärre mest för att skita i alltihopa...

Svar: Jag förstår den känslan. Det är verkligen utmattande; allt det här med regeringssituationen, budgeten och allting. Och då är jag ju inte ens politiker...
MEN jag tror dock det är viktigt att alla som har möjlighet går och röstar. Alla behövs för att putta undan SD från sin position... Och DET vore en dröm :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Usch ja...ja fy.
Jag vet INTE hur jag ska rösta den här gången. Vet inte alls.
OCH ja, tänk om SD får ännu fler röster? DET är inte alls omöjligt.
Ja det är verkligen illa.
Jag tycker det påminner lite om hur det är här i USA. Kongressen är ständigt emot presidenten och de styrande. Inget går igenom. Blockpolitik är såååå svårt.

Svar: Ja, det är verkligen en mardröm. Jag undrar hur det kommer att bli efter det här andra valet... fasar för att resultatet kommer att bli ännu värre. Tänk OM Alliansen vinner den här gången OCH att SD går ännu mer framåt... Jag vill inte ens tänka på det.
Jag vet inte heller hur jag ska rösta den här gången. Jag vill verkligen fortsätta rösta på Fi, eftersom jag verkligen vill ha in dem i regeringen. På samma gång har jag alltid röstat på Vänsterpartiet i tidigare val. Samtidigt känns det som om man skulle behöva rösta på Socialdemokraterna den här gången, för att stärka deras position så att de inte förlorar regeringsmakten till Alliansen. Oj, vad svårt det är!!

Tydligen säger SD att de tänker fälla alla regeringar som "inte gör som de vill/säger", vilket gör att de i praktiken har den största makten över Sverige. Usch, jag ryser bara av att skriva/tänka det! Jag fattar inte hur det kunde gå så långt!

Tänk om alla politiker, oavsett partitillhörighet, kunde samarbeta. Om inte annat mot målet att tränga undan Sverigedemokraterna.

Jag tycker det är läskigt hur mycket lekstuga hela politiken varit den senaste tiden. Det är som om allting bara är en enda intrigerande sandlåda för att intrigera sig fram till makten.

Sverige (vanligt folk) klarar inte fyra år till med Alliansstyre. Och Sverige går under om SD ska styra!

Jag hoppas verkligen att ALLA politiker skärper till sig snart och växer upp! Det är i alla fall Sveriges framtid de leker med...!
P I X E L I E - Erica Pettersson

KinetiX
3

Det är bara dom etablerade partierna som har sig själva att skylla för denna "regeringskris". Hade dom fört en ansvarsfull invandringspolitik senaste 25 åren hade SD haft 0 röster (okej ett fåtal då). Nu har man inte gjort det och får ta konsekvenserna. Måtte inte FI öka med fler röster i nyvalet bara...

Svar: Och vad menar du med "ansvarsfull invandringspolitik"? Om vi skickar ut alla invandrare från Sverige så kollapsar hela landet... SD borde verkligen röstas ut! Det är förödande (och pinsamt) för Sverige att ha rasister i riksdagen!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?