Trouble in Christmasland
Är det någon mer än jag som har/brukar ha problem med julklappsinköpen?
På det sättet att ni inte har en aning om vad ni ska köpa, och det närmar sig julafton...
Varje jul har jag samma problem.
Jag vill egentligen helst vara färdig med klapparna i början av december, men jag vet ALDRIG vad jag ska köpa. Jag kan luskamma internet utan att hitta något. Och jag kan gå en hel dag på stan utan att hitta något.
Eller... jag hittar oftast någonting, men alltsom oftast är det alldeles för dyrt.
 
Förra året åkte jag som ni vet iväg till Luleå den 21:a (tror jag det var) och köpte ALLA mina julklappar.
Det var på ett sätt rätt mysigt, men samtidigt är jag inget stort fan av den stressen.
I år har jag, i skrivande stund, färdig två klappar (varav en av dem köpte jag igår) och jag väntar på att få två till levererade. Det känns skönt i alla fall, då det trots allt blir fyra julklappar att stryka från listan. Eventuellt har jag ytterligare en idé också, men har inte bestämt ännu om jag ska köpa det (kan inte skriva ut specifika klappar, då jag inte vet vilka som läser bloggen). 
 
Oj! Nu måste jag avsluta och ge mig iväg på dagens ärende.
Men har ni bra idéer på julklappar (som passar en lite lägre budget) får ni gärna dela med er :-D 
 
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Det är verkligen stressande med klappar om man inte vet vad man ska köpa. USCH!!
Jag ska iväg om en stund, när rusningen avtagit lite, till vårt största köpcenter. Jag har två kvar att köpa till, Peter och K.
Det ska nog gå bra, jag vet precis vad jag ska ha. OCH jag passar på att åka innan det blir för mkt folk inne på Tysons.
Ha en fin dag, och LYCKA till!!!

Svar: Ja, det är verkligen en mycket stor stressfaktor! Speciellt som jag gärna vill att julklappsshopping ska vara något mysigt (som det mesta andra med julen), men det är svårt när man känner sig så stressad.
Vad härligt att vara nästan klar! Lyckost dig :-D

Ha en fin fortsatt tisdag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
2

Du är inte ensam, Erica! Jag är alldeles hopplös, när det gäller att köpa
presenter, vare sej för fodelsedager eller jul. Huvudet är ett enda stort vacuum!
Det hjälper inte heller, att jag liksom fryser fast, när jag kommer in i en shopping mall.
Jag blir alldeles stel och vill gå ut direkt. Små affärer är OK, men dom stora ....

Mina vuxna barnbarn får pengar Hittade ett perfekt kort, där det står på framsidan:
"Give Santa a break..." Insidan: "Pick our your own gift! MERRY CHRISTMAS"
Dom känner till mej och julklappar, så jag oroar mej inte.

Får konsultera min äldsta dotter, som alltid kommer på trevliga presenter.
Att skicka till Vietnam, blir väldigt dyrt. Ger dom prenumeration på "National Geographic"
en alltid uppskattad gåva.

Det regnar och regnar och regnar idag.
Med hopp om framgångsrik shopping :)

Ruth i Virginia




Svar: Vad skönt att höra att det inte bara är jag som känner såhär :-) Det blir verkligen som en enda gröt i huvudet när jag ska försöka komma på bra presenter, speciellt när man inte har världens största budget per person heller...
Pengar är perfekt att få! Då får man precis det man vill ha :-) Vilket roligt, och perfekt, julkort :-D

Och ja, prenumerationer är en annan sådan där riktigt rolig julklapp att få. Det är ju egentligen en julklapp som räcker hela året :-) När jag var liten fick jag alltid helårsprenumerationer på tidningen Penny (senare Wendy) av mormor och morfar (det var/är en häst/serietidning). Numera får jag en prenumeration på tidningen Digitalfoto av dem varje år istället :-D Den är svindyr att köpa lösnummer av, så det är otroligt uppskattat :-D

Här har det också regnat och regnat de senaste dagarna. Känns lite sådär lagom deprimerande...

Hoppas du har det fint!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Håller med dig! Så stressande att inte ha köpt alla julklappar i tid. Men värst av allt är nog då man inte kommer på vad man ska köpa, speciellt då det gäller killar tycker jag. Som tur börjar jag ha allting fixat småningom! :)

Svar: Ja, visst är det stressande! Helst vill jag att julklappsshopping ska vara mysigt, men det är svårt när man mest känner stressen av att inte veta vad man ska köpa. Och det brukar inte bli bättre när man ställer frågan "vad önskar du dig?" och får svaret "jag vet inte" av alla ;-)
Vad skönt att nästan vara färdig :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Du får be om önskelistor. ;) I år gjorde jag min önskelista på Pinterest.

Svar: Önskelistor, ja... :-) Det har jag gjort, och får alltid samma svar av alla: "Vet inte" eller "Ingenting" ;-) Jag brukar i och för sig också alltid svara så, men det är bara fel svar när andra säger det ;-P
Nu, i skrivande stund, är jag i alla fall äntligen nästan färdig. Har några klappar kvar, men jag vet på ett ungefär vad jag ska köpa (så det ska fixas i helgen och i början av nästa vecka).
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Vi köper bara till våra barn och de skriver önskelistor, så för oss är det enkelt med julklappar! Det gäller bara att se till att det blir rättvist mellan barnen.

Svar: Härligt att ha "bara" barnen att köpa julklappar till; och att ha önskelistor :-)
Hos oss svarar de flesta (typ alla) typ "vet inte" eller "ingenting" på frågan om önskelista. Inklusive jag själv ;-) Det var så enkelt när man var liten... minns att vi satte oss ner med leksakskatalogen som kommit och skrev ner önskelistor. Även om man självklart inte köper allt på en önskelista är det underbart att ha saker att välja mellan; saker som mottagaren önskar sig :-)

Hoppas du får en riktigt GOD JUL!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?