Ett tecken på... vad?
Ibland funderar jag allvarligt över (eller blir skrämd av kanske) min hjärna...
Kan undra hur jag kommer att vara när jag är 80 år?
 
I alla fall; när jag skulle gå ut och kvällsrasta hunden för en stund sedan skulle jag kolla (som jag alltid gör) så att jag hade rullen med hundbajspåsar i fickan. Jag har den alltid i höger jackficka, liksom börsen och mobilen.
Stack ner handen och kände påsarna där. So far so good.
Men jag upptäckte även att jag hade ett par kvitton där (hade förmodligen snabbt stoppat ner dem där någon gång när jag gått genom kassan i affären). De behöver ju självklart inte förvaras i fickan, så tänkte att jag skulle "snabbrensa" lite.
När jag gjort det hittade jag dock inte rullen med hundbajspåsar... DEN hade jag ju inte plockat upp?
 
Plockade upp både börsen och mobilen, och kvar i fickan var nu endast min "kundvagnstia".
Vet att jag till och med hann tänka "Var tog påsarna vägen?"
Först DÅ upptäckte jag att jag stod och höll rullen i VÄNSTER HAND!
 
Blev nästan lite skrämd...
Håller jag på att bli senil redan som 30-åring?
 
Hundpåserullen som var upphov till förvirring... ;-)
Era fantastiska kommentarer!
1

För er som bor söder om Norrbotten så kan jag förklara att "börsen" alltså är plånboken. Det är nog bara här uppe som folk säger börs (alla utom jag, som också säger plånbok). ;)

Svar: Ja, det är sant. Tänkte jag inte på ;-)
Brukar inte använda just ordet "börs" när jag skriver i vanliga fall (tycker det känns som talspråk), men sket dock i det den här gången ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Närå, börs kan man säga även i Sthlm. Absolut!
Det har jag nog sagt hela mitt liv, börs eller plånbok. Portmonnä har jag aldrig gillat.
OCH nej, du håller inte på att bli senil. LOVAR :-)

Svar: Det är alltid roligt att lära sig vilka ord som kan användas i även resten av landet (och vilka som inte kan användas) :-)
Och vad skönt att jag nog inte håller på att bli senil i alla fall ;-) Får nästan den känslan när sådana tillfällen infinner sig ;-)

Ha det fint!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?