Lördag, nya gardiner och cementsnö
 
Så har ytterligare en lördag snart passerat i våra liv.
Dessutom månadens sista lördag. Känns så konstigt att februari snart är slut. Tiden går så sanslöst snabbt!
 
Idag har jag i alla fall inte gjort sådär hemskt mycket.
Var ut till Backen (område med lite olika butiker) en sväng, då jag behövde inhandla en sak på Elgiganten. Och som vanligt hittade jag en massa saker jag skulle kunna tänka mig att köpa... om jag hade pengar... ;-)
Så går det när jag besöker mina favoritbutiker -MediaMarkt och Elgiganten.
Sedan slank jag även in ett par minuter på Rusta, då det var ett tag sedan sist.
Där hittade jag i alla fall, till min stora glädje, nya gardiner :-D Spetsgardiner, tillräckligt långa för mina fönster OCH i en prisklass som till och med passade min budget! 4 längder (det var 2-pack) för 200 spänn (á pris 99kr).
Jag har länge velat ha just vita spetsgardiner, då det passar den inredning jag vill ha (håller på att försöka skapa trots skrala ekonomiska möjligheter).
I alla fall har jag inte riktigt hittat passande, då jag tycker de varit för korta eller för dyra.
Tog en snabb detaljbild att pryda det här inlägget med; men ska försöka ta bättre bilder imorgon när det är ljust ute.
 
Angående ordet "cementsnö" i rubriken, så var snön inte att leka med idag. Eller rent tekniskt ÄR den att leka med, då det är kramsnö ;-) Men igår/inatt har det snöat typ 1½-2 dm torr yrsnö. Men idag blev det nollgradigt igen, vilket betydde att all den snö blev som cement! Att sopa bilen var ingen lek! Försöka sopa bort 1½ decimeter blötsnö... det klibbade ju mest bara fast...
Nåja, nog om det ;-)
 
Och ikväll är det då sista deltävlingen i Melodifestivalen; den som går av stapeln i Ö-vik.
Det blev precis som jag siat om när det gäller mitt intresse av festivalen. Jag började se ett par av tävlingarna, men jag har inte sett någon av dem i sin helhet.
Vi får se hur jag gör med Andra Chansen; annars får det väl bli så att jag mest bara kollar på Finalen (för att se vilken låt vi skickar till Köpenhamn.
 
Oj! Vilket långt inlägg det blev ;-)
Era fantastiska kommentarer!
1

Så söta gardiner!

Svar: Tack! Ja, jag tyckte de var riktigt fina när jag såg dem i butiken (de hade ett par upphängda) och jag tycker det blev riktigt bra här hemma. Jag gillar den lite "romantiska" känslan som vita spetsgardiner ger :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Åh vad fint det har blivit här, tummen upp :)

Svar: Tack! Vad glad jag blir :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?