Lucky 8 år!
 
Grattis Lucky; 8år :-D
2006-02-05
 
Känns så konstigt att det snart (nåja, två år kvar, men ändå) gått ett helt decennium sedan vi hämtade hem lillvovvsing :-) 
Känns som det var nyss, samtidigt som det känns som om han alltid funnits. Konstigt det där ;-)
 
Men så är det; han fyller alltså 8 år idag, men beter sig ungefär som om han vore 8 månader ;-)
Känns även väldigt konstigt att tänka på att medellivslängden för en Cavalier är ungefär 9-11 år (Tror jag. Men ta det inte som fakta, då jag inte är riktigt säker).
 
Så från och med nu går vi även över från vanlig vuxenhundmat, till den för hundar över 8 år;
Royal Canin Mini Adult 8+ (tidigare "Mini Mature").
Era fantastiska kommentarer!
1

Söt :)

Svar: Tack :-) Ja, visst är han söt :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Vilken söt hund!
GRATTIS till vovven!

Svar: Tack :-) Ja, visst är han en liten sötnos :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Gud vilken underbart fint hund. Vill så gärna ha en sådan, men min kille tkr de är för tjejiga, sån tönt är han.. ;P haha

Svar: Tack :-) Ja, en riktig liten sötnos är han :-D Och tror han är större än han egentligen är...
Oj! Tjejiga? Jag kan bjuda på några argument för rasen som du kan använda ;-)

Det roliga med Cavalierer är att de verkligen passar ALLA -tjejer, killar, barnfamiljer, ensamstående, yngre, pensionärer och är perfekta speciellt som förstahund. Man får leta efter en hundras som är så otroligt anpassningsbar som just Cavalierer. De anpassar sig snabbt till ägarens/ägarnas livsstil; oavsett om man bor i hus eller lägenhet, är mer oaktiv (förutom hundpromenader då) eller om man är mycket aktiv o.s.v. De är mycket tillgivna sällskaps("knä")hundar samtidigt som de trivs exakt lika bra ute på t.ex. aktiva utflykter.

Jag har dessutom ALDRIG träffat på en hundras (och lär få svårt att hitta någon) som är så EXTREMT social som Cavalier king charles spaniel. Brukar säga att det förmodligen inte finns en droppe elakt blod i dem, utan de älskar verkligen ALLA! Vuxna, barn, andra hundar, katter... ja, ALLA. Vilket förmodligen är anledningen till att rasen passar alla; från barnfamiljer till pensionärer.

Man kan nästan säga att det är en stor hund i en liten hundkropp (Lucky TROR som sagt dock att han är större än han är...) De väger ungefär 8 kg i vuxen ålder.

Dock är de mycket matfriska och har lätt för att gå upp i vikt. Lucky har bara haft sämre matlust ett fåtal gånger under sina 8 år, och de gångerna har det funnits någon löptik i närheten ;-)

De veterinärkostnader jag haft under dessa år är i princip vaccinationskostnaderna... Nu kan man ju ha olika tur/otur med olika hundar även inom rasen, men jag har haft tur. Finns en typ av hjärtfel som är vanligt för Cavalierer, tyvärr. Men Lucky är som sagt 8 år och har klarat sig hittills :-)

Cavalier King Charles Spaniel är den bästa vän man kan ha! "Människans bästa vän" personifierad.
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Grattis! Så söt. Så söt!!

Svar: Tack :-) Ja, han är en riktig liten sötnos! Man kan säga att han har sitt utseende till sin fördel om han gjort något han inte får ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Grattis LuckY!!

My
6

Ååh vilken söt hund! :D

Svar: Ja, visst är han söt :-D Dock kan man säga att "det är tur för honom att han är söt" ibland, eftersom han är MYCKET envis ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

7

Vilken bedårande sötnos och så fin bild! Och jag måste också säga att jag älskar ditt röda hår!! Såå snyggt!! :O)))

Svar: Ja, visst är han söt :-D Han har dock en väldigt egen personlighet ( =mycket envis ) så hans utseende hjälper honom i vissa tillfällen ;-)
Och TACK! Vad roligt att du gillar min nya hårfärg :-D Har varit blond i hela mitt liv, så det kändes både spännande och lite nervöst att byta till just rött... :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

8

Men åhhh vilken fin kille!!!!
Avis hehe.

Svar: Tack; ja, visst är han en liten sötnos :-D
Hoppas du får möjligheten att skaffa en Cavalier någon gång :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

9

Jaa som jag oxå hoppas på det!
Men nån dag :) Hoppas du har haft en fin helg!!

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?