Tips - Scrollruta i inläggen
Jag fick en fråga i en kommentar om hur man gör för att få en scrollruta i inlägget; som jag gjort här.
En sådan ruta är ju bra om man t.ex. ska lägga in designtips med en lite längre kod för läsarna att kopiera. Då hamnar den i rutan istället för att inlägget kanske ska bli jättelångt med bara koder.
Så jag tänkte att jag skulle göra ett snabbinlägg med den koden.
 
Det är egentligen en väldigt enkel kod:
 

<textarea rows="5" cols="50">
TEXTEN SOM SKA VARA I RUTAN HÄR
</textarea>


Tänk bara på att då det är en HTML-kod så måste den skrivas in i inläggets HTML-redigerare, annars blir det bara själva kodtexten som i mitt inlägg här.

Era fantastiska kommentarer!
1

Ååh, måste bara säga att jag blev sååå glad när jag kom in här och såg att du länkat mig. TACK SÅ HEMSKT MYCKET FINA!

Svar: Varsågod :-)
Ja, din blogg är absolut en som jag vill länka! Tidigare använde jag mig alltid av Designa din blogg när jag behövde hjälp med koder, men sedan jag hittade din bloggtips-blogg har jag knappt använt mig av DDB...

Ha det jättebra :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Vilket bra tips!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillade tipset :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ann
3

Tänkte bara säga HEJ! :)
Jag är in med jämna mellanrum utan att lämna ett spår ;)
Keep up the good work girl!

KRAM!

/Ann

Svar: Hej! Vad roligt att du brukar vara in här på min blogg :-D Det är alltid så roligt att få höra av er läsare! Du är varmt välkommen hit och varmt välkommen tillbaka :-D
Ha det jättebra!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Tack för koden :)

Svar: Varsågod :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?