2/365 - 2013/2014; Nystart eller en helt vanlig dag?
Ser du ett nytt år som en chans att börja om eller är det bara som vilken tid på året som helst?
Helt ärligt så är detta en fråga som jag tänker på inför och efter nyårsafton varenda år.
Av någon anledning så, hur hopplöst det än känns vid ett visst årsskifte, så får jag alltid en känsla av "allt är möjligt" och typ "Nytt år, nya möjligheter". Det känns verkligen som om det kommande året har potential att bli det bästa hittills.
Att den känslan försvinner någonstans på vägen, och jag vid nästa nyår känner samma sak inför DET året kan vi lämna för tillfället.

Trots att det kanske är orimligt och onödigt drömmande så skulle jag inte vilja vara utan den känslan. Känslan av att allt är möjligt. Att jag verkligen kan göra precis vad jag vill av de 365 dagarna som ligger framför mig.
Jag BEHÖVER den känslan!

Så mitt svar på frågan måste nog ändå bli att jag ser nyåret som en tid att börja om. En tid för nya möjligheter.
Era fantastiska kommentarer!
1

Vacker bild :)

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Du beskrev det väldigt bra, att man kanske behöver den där känslan av att allt är möjligt. Den känslan infinner sig inte speciellt ofta mitt i en månad för mig, utan det är mest vid nyår och jag vill inte heller vara utan den.

Svar: Tack! Vad roligt att du tyckte jag beskrev det bra :-D
Jag håller helt med; för mig infaller den känslan mycket sällan (i princip aldrig) mitt i en månad eller mitt i en vecka. Den är oftast förlagd till början av en vecka/månad/år.
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?