Älskade kamera, 2 år!
 
Jag fick ögonen på datumet längst ner på datorskärmen, och upptäckte att det är den 17:e januari.
Det betyder att min älskade Canon EOS 5D markII fyller hela 2 ÅR! Tänk att det gått TVÅ år sedan den dagen jag åkte till MediaMarkt i Luleå efter jobbet och kom ut därifrån bärandes en kasse innehållande den högsta materiella lyckan!
TVÅ år!
Var tog tiden vägen? Det känns helt ärligt som att det var förra året. Jag brukar få påminna mig själv om att det faktiskt var i januari 2012.
 
Det som på ett sätt chockar mig (men ändå inte) är att jag fortfarande är nästan "nyförälskad" i denna pryl (om man kan säga så om något materiellt, men vi säger det ;-))
Vi har skapat många favoritbilder tillsammans, och resan är inte slut än :-D
 
Två år...
Era fantastiska kommentarer!
1

Härligt när man ser tillbaka i arkivet och ser hur många bilder man har fått med sin trogna kamera. :)

Svar: Ja, det är verkligen roligt :-D Det jag tycker är allra roligast med att gå tillbaka i arkivet är att man så tydligt ser hur man utvecklats, även om det känns som om man knappt utvecklats alls :-)
Hoppas du får en riktigt fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

JA, och vilka bilder DU tar med godbiten!!!
UNDERBAR kamera. Jadå, jag skulle gärna ha en Mark jag också.
Men jag får nog harva på med min 550d ett tag till. Hmmm….
Ska ju skicka ett barn till college snart :-)
Men ja... jag skulle gärna, gärna, gärna, gärna uppdatera nu.
Du har en toppenkamera. Verkligen TOP of the LINE!!
Avis, avis. Men så glad art DU har en sådan jättefin, jättefin Canon.

Svar: TACK för dina ord :-D
Jag känner verkligen att min fotoutveckling fick en rejäl skjuts när jag uppgraderade :-) Och jag är så otroligt glad över att jag fick möjligheten att köpa en; blir fortfarande näst intill fnittrig när jag tittar på den ;-)

MEN Canons instegs/amatörmodeller kommer man sig riktigt långt på :-) De är verkligen bra :-D Det blev ungefär fyra år efter köpet av min 400D som jag uppgraderade, men trotjänaren (400D:n) hänger fortfarande med som reservkamera.

Och du tar också toppenfina bilder med din 550! Det är alltid lika roligt att kolla igenom bildregnen på din blogg; tycker du har utvecklats otroligt snabbt inom systemkamerafotograferingen!

Ha en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Min förbannade kamera har svårt att fokusera :/ Bilderna blir gärna oskarpa! Har en 400D tror jag :P Hade en 1000D förut och den funkade kanon,den här fick jag ut på försäkring,backade över barnvagnen och kameraväskan i våras :P
Har aldrig kommit överens med denna,trots att dom är så lika....

Svar: Vilken otur du haft med kameror! Och vad tråkigt när det inte fungerar som det ska; det är aldrig roligt.
Om kameran inte vill fokusera; har du kollat på objektivet om det är inställt på MF ( =manuell fokus )? I så fall; byt till AF (Autofokus).

Annars; vilken autofokusmetod är kameran inställd på? Jag hade en Canon EOS 400D innan min nuvarande kamera, och en gång började den strula med fokuseringen (ville inte riktigt ställa in fokus). Den gången hade jag råkat (på något sätt) ställa in autofokusmetoden till "Al Servo". Som jag förstått det så kan den användas t.ex. vid fotografering av ett motiv som rör sig (mot fotografen). Är kameran inställd på det kan man ändra till "One Shot".

Jag vet ju i och för sig inte om det är något helt annat som det är med din kamera; men tänkte att jag skulle skriva om de erfarenheter jag haft med min när fokusen strulade :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

http://www.coolstuff.se/Objektivmuggen-i-porslin

kan inte tänka mig en med stort kameraintresse vara utan denna :)

Svar: Tack för tipset :-)
Jag fick den vanliga (i plast) i julklapp efter att ha kolla på den hur länge som helst :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?