Better Late than Never...
 
Kom på att jag inte visat bilderna jag tog på Nyårsafton, och trots att till och med Tjugondag knut varit så slänger jag upp dem här.
Det kan i alla fall bli ett trevligt avbrott i den senaste tidens många textinlägg, eller? ;-)
 
Det kanske är därför som mitt besökarantal sjunkigt den senaste tiden? För att jag bloggat med för mycket text?
Vad skulle ni vilja se/läsa om i min blogg?
Jag vet att svaren jag brukar få är att blogga om sådant jag tycker om, och självklart är det ett bra tips.
Kruxet är att alltid när jag gör det; bloggar när och om det jag vill, så tappar jag alltid läsare.
 
Plus att jag nyss haft en Synas, och efter jag köpt sådana tappar jag alltid läsare. Så egentligen är det inte riktigt värt det att köpa Synas. Nu har jag visserligen en del poäng kvar; nästan 9000. Och det känns fel att bara slänga bort dem. Därför blir det nog att spara liiite till så att jag kan köpa en plats där en sista gång på en lite bättre tid (som egentligen inte är bättre, inte egentligen). Och sedan, efter det, blir det nog att plocka bort mig från poängspararsystemet och därmed slipper jag den stora fula reklamen högst upp på bloggen!
Era fantastiska kommentarer!
1

Va, har ingen tagit den vita chokladen??! Den ryker först hemma hos oss :-D.

Svar: Ja, den brukar bli kvar ganska länge i våra lådor ;-) Hos oss är det Gräddnougaterna (heter de så? De ovala med "taggig" kant) som tar slut först :-)
Och om jag har en egen låda så blir den vita i mitten samt "Höstlöven" kvar. Är inte så förtjust i choklad med kaffesmak och den vita tycker jag är för mastig ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Mindre besökare... det låter inte bra... hur kan det komma sej??

Svar: Ja, det känns tråkigt att det blir så.
Jag har alltid på min blogg haft runt 25 besökare per dag. Men nu under en period hade jag lyckats få ihop runt omkring 50 besökare per dag.

Jag köpte en Synas förra onsdagen (tror jag det var) klockan 21:00, och fick den dagen 107 besökare sammanlagt (inte 107 extra). Och redan dagen efter gjorde statistiken en djupdykning, och sedan dess är jag "tillbaka" på 25-30 besökare per dag.

Så någonting borde det var så är fel med innehållet i min blogg, som gör att de som hittar hit inte vill stanna kvar. Det hade varit roligt att hitta någonting som fångar folks intresse (annat än mode och ridsport, vilket tycks vara de enda bloggarna idag som kommer nånvart...) :-)

Ha det fint!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Hej bästa Erica!!!
GUD vilka fina bilder!! Vilken plåtis DU ÄR!!!! Herreminje!! JAG vill FOTA med dig!!
VILKA färger!! Erica, you rule!!!

Du undrar över innehållet i bloggen och besökare. Jag tror att utmaningar drar ner intresset i allmänhet, det märkes ju på fredagstemat. Varje fredag dök mitt besökarantal. OCH ju längre tid vi häll på med temat desto fler vek av. Desto färre läsare. Tror på det stora hela att man måste vara försiktig med utmaningar, teman etc. De flesta läsare är inte intresserade, så tror jag det är. Bara de som själva skriver på samma tema, och det är ju oftast inte så många. Såvida det inte är en stor fotoutmaning eller ngt annat.
Kör Fototriss o dyl. Ngt som genererar många besökare. Men inte varje dag.

Visst, inlägg med mkt text går hem, oftast. Oftast. men på ngt sätt gäller att hitta rätt där också.

Tror, tyvärr, att teman och utmaningar drar ner besökarantalet.

Jag tycker du ska fortsätta blanda dina underbara foton, fotobomber, texter. Men skriv det DU vill. Fotoskolan du hade var SÅ bra! DEN gillade jag starkt.

DU är duktig på att skriva, duktig på att fota. Blanda dina fina bilder med texter.

Jag vet inte vad det är som får en blogg att funka, egentligen. Tur? Sen gäller det ju till viss del att vara aktiv hos andra, men det ÄR ju du.

Jag tycker jättemkt om din blogg!!! Det vet du!!

Svar: TACK för bildberöm! Jag blir så glad av att läsa det :-D
Och TACK för din feedback på min fundering/fråga! Det betyder otroligt mycket :-D

Ja, jag tror du har rätt angående bloggutmaningar. Det är nog trots allt så att de inläggen är mest intressant för övriga som är med på just den utmaningen, men inte så mycket för övriga läsare. Fototriss, Tisdagstema och EFIT brukar jag vara med på någon enstaka gång (när jag kommer ihåg det) ;-) Sådant som har med bilder att göra på bloggar tror jag generellt är mer uppskattat än text.

Jag har funderat på Fotoskolan (som tyvärr rann ut i sanden förra gången). Eventuellt blir det så att jag tar tillbaka den (och försöka göra den lite mer strukturerad ;-))

Som sagt; jag är jätteglad för din feedback! Uppskattar verkligen sådana kommentarer :-D

Ha det fint!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Erica!
Kolla in dessa foton!!
OMG!!
http://www.boredpanda.com/animal-children-photography-elena-shumilova/

Svar: Wow! Underbara bilder! Riktigt magiska :-D Hon har verkligen lyckats få till det där "jordnära filtret" över bilderna som jag önskar att jag kunde få till (för känslan).
Sidan sparades på en gång under mina favoriter.

TACK för tipset :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?