HJÄLP! Beslutsångest!
Bilder: jysk.se
 
Jag har lite beslutsångest.
Min kontorsstol har gått sönder (det gjorde den för ett tag sedan, men nu kan jag helt enkelt inte använda den längre) och ska man pyssla med bildredigering och bloggdesign ( =sitta längre perioder) så är inte en köksstol det ultimata direkt...
Den till vänster på bilden är den jag har nu (den trasiga), och den är, uppenbarligen, otroligt bekväm. I alla fall tycker jag det.
Dock kostar stolen till höger bara hälften så mycket, och den ser i alla fall bekväm ut. Högt ryggstöd är ett måste! 
 
Så frågan är; vilken ska jag välja?
Stolen till vänster; som jag vet av egen erfarenhet är bekväm?
Eller stolen till höger, som jag bara behöver betala hälften för?
 
Jag behöver ER hjälp nu:
Är det någon som har/har haft stolen till höger (från Jysk)?
Är den bekväm när man ska sitta en längre period vid datorn?
 
 
UPDATE:
Det blev den billigare stolen. Tyckte den var förvånadsvärt bekväm (med tanke på att  den inte är lika stoppad som den andra), och när den då kostade hälften av den vänstra stolen så var det egentligen ett lätt val :-)
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Nu är det ju försent att tycka något men just arbetsstolen är enormt viktigt att köpa rätt och inte tänka pris! Den kan göra så mycket för dig samtidigt som den kan göra dig sjuk och det är det inte värt! Så jag hoppas att den billigare är lika bekväm och har samma stöd och komfort som den första! Har själv problem med sittstolen vid arbetsbordet och jag skulle LÄTT betala hur mycket som helst för att få en bra stol! I det fallet (och i princip det enda, förutom sängen) så är pris det sista jag tittar på! :)

Ha en skön helg!

Svar: Tack för din feedback! Jag uppskattar den jättemycket även fast jag hann köpa en av stolarna :-D
Ja, jag förstår att man kan få riktigt stora problem på grund av just fel arbetsstol. Jag var jättenöjd med den jag hade, och det har blivit ett X antal timmar sittandes i den ;-)

Tyvärr hade jag inte så mycket pengar till just en kontorsstol (har en mycket skral budget just nu, så det kom inte lägligt ;-)) Minns att jag även förra gången valde mellan precis dessa modeller och den gången föll valet på den dyrare.

Dock känner jag att den här är över förväntan, trots priset (den var på rea, så jag tänkte tyvärr inte riktigt på vad den kostar i vanliga fall). Och om jag tänker på min längd, så är den nästan snäppet bättre än den förra :-)

Hoppas att du får en riktigt fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?