Nytt år - Ny design
 
Nu är både jul och nyår över, och det finns inte plats för juldesignen här på min blogg ;-)
Dessutom har jag längtat lite grann till den dagen då den skulle bytas ut, då min blogg har segat sig väldigt mycket under december, vilket jag starkt misstänker hade att göra med YouTube-klippen med julsånger jag hade i headern.
Dessutom var den lite väl grötig för min smak (trots att jag gjort den själv ;-)). Dock vill jag ju gärna ha MYCKET jul, även på bloggen.
 
Har i alla fall försökt göra den här designen lite enklare. Tycker dock att jag inte lyckades särskilt bra, då även denna känns lite för grötig. Beror mest troligt på headern, men det får se ut så ett tag i alla fall.
Dessutom ville jag prova på att ha en sådan sidomeny där man kan "visa och dölja" kategorierna, arkivet o.s.v. för att det inte ska bli så fullt med text där.
Jag är ju egentligen en sådan bloggare som helst vill ha kategorierna och arkivet synliga, men jag provar i alla fall ett tag :-)
Vad tycker ni? Skulle det vara bättre om jag "plockade fram det jag dolt" i sidomenyn? Eller gillar ni det mer stilrena sättet?
Era fantastiska kommentarer!
1

Åh vad fint, du är så himla duktig :)

Svar: Tack! Det är extra roligt att höra från någon som är så duktig på design som du!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Personligen tycker jag mer om när det är stilrent :) Jag gillar dina ljusa färger men headern syns inte när jag kommer in :/ (kanske för dålig internetanslutning dock).
Ha en fin helg!

Svar: Vad roligt att du gillar den :-) Ja, jag kände att jag ville ha designen lite ljusare och lite enklare.
Angående headern så vet jag inte riktigt vad det är; kanske något tillfälligt. Jag ser den som vanligt när jag har bildadressen till den på min testblogg. Men jag bytte och lade in bilden på den här bloggen, och då försvann headern även för mig...

Tänkte avvakta ett tag för att se om det blir någon skillnad, annars ska jag försöka ta reda på var felet ligger :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Jag tycker det är jätte snyggt, jag gillar när det är enkelt och inte massor av färger. Jag ser dock inte din header.

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar designen :-D
Jag ville ha det lite mer stilrent och inte så plottrigt med färger och sådant (som min juldesign ;-))

Se mitt svar till kommentaren ovan angående headern. Jag avvaktar ett tag och ser om det är något tillfälligt, annars ska jag försöka klura ut var felet ligger :-)

Men jag vill tacka er för att ni skrev om det, så jag vet vilka fel som trixat sig in i designen :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Så snyggt du gjort! Om jag var du skulle jag plockat fram kategorierna så det syns direkt vad man har att välja på här inne, arkivet och länkar till andra kan fortfarande vara dolt enligt mig. Och jag ser din header btw, med Firefox 26.0 :)

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar designen :-D
Jag vill också tacka för din feedback; det betyder mycket att höra vad ni läsare tycker :-D

Om jag känner mig själv rätt kommer det mest troligt att bli så att jag till slut plockar fram kategorierna ;-) Har t.ex. provat att ha dem i headern någon gång och lite andra lösningar, men jag återkommer alltid till att ha dem synliga i sidomenyn ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Snyggt Erica!!
Önskar du kunde hjälpa mig också. Saknar min kompis man som fixade min header i somras. OCH kan NOLL själv.
Jättefin är den nya designen. Vintrig och ren!!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar den nya designen :-D
Ja, jag önskar innerligt att jag kunde hjälpa alla med designande, oavsett bloggportal. Men en dag kanske...

Jag tycker din blogg/header blev jättefin efter ändringarna i somras :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Jag gillar det, hela designen! Vill man se kategorierna mm så är det ju bara att trycka, de behöver inte vara synliga, inte för min skull i alla fall :)

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar designen :-D
Ja, jag vet att det är lite delade åsikter om hur mycket man ska ha i sidomenyn; stilrent eller ha t.ex. kategorier och arkiv synliga. Jag är den typen av bloggare som gärna vill ha kategorierna synliga, men ville prova på något nytt :-) Så vi får se hur länge jag behåller det som det är nu ;-)

Ha det fint!
P I X E L I E - Erica Pettersson

7

Så himla härlig! Ljust och välkomnande :) Gillar det riktigt mycket, bra gjort :)

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar designen :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

8

supersnyggt! du är verkligen duktig :) härlig blogg också, och den där 365-utmaningen snor jag och hakar på, verkar riktigt rolig ju :D kram på dig och ha det bäst!

Svar: Tack! Vad glad jag blir av din kommentar :-D Varmt välkommen till min blogg!
Och vad roligt att du vill hänga med på bloggutmaningen! Det jag tyckte var så roligt med den när jag hittade den var att den var lite annorlunda än övriga utmaningar. Verkligen en utmaning att komma ihåg att publicera något till den varje dag, men det gör det roligt :-D Lycka till!

Ha en toppenvecka!
P I X E L I E - Erica Pettersson

9

sv; tack så mycket, ja här kommer jag att stanna :D du verkar skriva så bra!
ja, jag ska försöka mig på den iaf, men jag håller med dig, den är ju helt klart annorlunda jämfört med många andra utmaningar, mer intressanta frågor här också tycker jag :) tack!

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?