Snö från klar himmel...
 
Under fredagseftermiddagen fick käraste Sir. Canon följa med ut på promenad. Fotoabstinensen frodas verkligen under den här tiden på året.
Men det här var faktiskt en riktigt härlig dag, trots kylan. Vet inte riktigt hur många grader det var, då jag glömde kolla termometern. Men näsan och benen kunde misstas för isbitar när vi kom in igen...
Nåja, för att se positivt på det hela: Jag tycker att luften på något sätt känns som allra mest fräsch och klar just under vintern.
Trots isbitar till kroppsdelar så känns det i alla fall att man varit ute i friska luften :-)
 
Däremot kändes det lite konstigt att det faktiskt snöade och var klar himmel på samma gång... Var kom snön ifrån?
Nåja, det var nog i alla fall den bästa snön på hela den här vintern! Så lätt att man i princip kan BLÅSA bort den från t.ex. bilar :-)
Era fantastiska kommentarer!
1

Vackra vinter bilder :)

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Snö är vackert! Du får kanske klä på dej lite mer?? ;)

Svar: Ja, visst kan snö bli riktigt vackert på bild :-D
Ja, nästa gång måste jag nog ta på mig ännu mer kläder ;-) Möjligtvis dubbla långkalsonger istället för bara ett par. Tyvärr har jag inga täckbyxor; men flera par långkalsonger som sagt ;-)

Synd att näsan inte går göra något åt ;-) Jag har provat ha halsduk upp över näsan, men några steg och den har glidit ner så att ansiktet i alla fall är "öppet".

Vet som sagt inte riktigt hur många grader det var igår, då jag glömde titta på termometern. Men jag skulle gissa runt -20.

Men jag får stålsätta mig, då jag har en känsla av att det kommer att hinna bli kallare än så innan Maj kommer med våren...
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Underbara snöbilder! :)

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Vad vackert det är hos er nu! Fint att ta med Sir. Canon och gå ut på en runda ;)
Tycker speciellt mycket om bild #12 (näst sista)…magisk!

Jag har köpt en ny kamera. Tyvärr gick min G12 sönder och då blev valet att satsa på en systemkamera, det jag gjorde. Men jag saknar den lilla måste jag erkänna. Funderar på att laga den och ha som reserv. Det blev en Canon 60D och jag gillar den mycket men jag har mycket att lära.

Ha en fin helg!

Mvh
Lotta

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar mina bilder :-D
Ja, det är verkligen vackert ute just nu. Dock känns det konstigt att det är så lite snö i mitten av januari. Konstigt, men BRA :-D Jag skulle inte ha något emot att det stannade såhär, och tinade bort så vi hade barmark redan i april för en gångs skull :-)

Vad tråkigt med din gamla kamera, men jätteroligt med en ny :-D Hoppas du kommer få många roliga fototillfällen med den!
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Här kom det också lite snöflingor från en blå himmel idag! Vi tyckte det var lite märkligt. Tog en promenad i -16 grader och det var riktigt kallt om kinder och näsa i motvinden. Men skönt med frisk luft!

Fina bilder!

Svar: Ja, visst kändes det riktigt konstigt med snöfall när det inte fanns några moln på himlen... Ja, om näsa/kinder biter det rejält under sådana här vinterdagar. Men som du skriver; skönt med frisk luft. Och skönt när man kommer in igen med känslan av att ha kommit sig ut trots kylan :-)

Tack för bildberöm :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Köp ett par täckbyxor!!

Svar: Ja, jag skulle gärna vilja köpa ett par :-D Dock måste jag tyvärr spara ett tag innan jag har råd med ett par.
Gick ut och skulle köpa täckbyxor för två år sedan, och det visade sig att jag hade problem med att hitta sådana som satt perfekt för just mig. Behöver ju lite större storlek, så när de passade i midjan så blev de tältliknande och alldeles för långa i benen...

Så jag får bylsa på mig med långkalsonger och dylikt tills jag har råd samt hittar ett par som passar :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

7

Härliga bilder :)

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

8

Hoppas du hittar snart;)

9

Du är riktigt duktig på att fota! jätte fina bilder.

Svar: Tack! Vad glad jag blir över dina ord :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

10

Men så vackert!!!
OCH snön ser sådär härligt torr och fluffig ut.
Bästa sorten.
Superfina Bilder!!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-D
Ja, snön är verkligen sådär extra fluffig just nu. Utan att överdriva så går det blåsa bort snön från bilen istället för att använda borsten ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?