In Loving Memory of Lucky
 
En månad sedan. En hel månad sedan. 
26:e maj 2014. 
Det känns overkligt. Jag kan fortfarande, bokstavligen, känna hans närvaro på något sätt. 
En del gånger har jag nästan kunnat svära på att jag hört t.ex. en av hans djupa suckar när han låg här på golvet bakom mig och sov. 
Jag kan komma på mig själv med att extra försiktigt ställa mig upp från kontorsstolen, för att Lucky inte ska "studsa upp" från sin sömn bakom mig (han var alltid på sin vakt om jag gick någonstans). 
Jag kan även komma på mig själv med att planera tiden så att jag ska hinna gå ut med Lucky innan jag ska iväg -var det nu kan vara (typ AF eller så). 
Eller när jag till exempel kommer hem från affären kan jag komma på mig själv med att tänka "Jag passar på att gå ut med Lucky också innan jag börjar med något annat".
 
Jag kan känna hans närvaro.
Det kan vara så tydligt att jag som sagt känner att han ligger här bakom mig, och så vänder jag mig om väntar mig att se honom. Och han ligger inte där.
Jag kan inte riktigt förklara känslan på något annat/bättre sätt. Men den är så PÅTAGLIG! 
Jag visste att jag antagligen skulle ha den här typen av känslor, men inte såhär starkt. 
 
En månad.
 
Vila i frid, älskade bästa vän!
Forever and always in my heart.
 
 
 
Många av bilderna i videon är fotade med min första digitala kompaktkamera, därav kvalitén. Men jag hade Lucky i mitt liv i drygt två år innan jag skaffade min första systemkamera.
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?