Student i Piteå 2014
 
Igår var det Student och skolavslutning här i Piteå.
Kan tänka mig att det inte var det mest ultimata att ha det en onsdag, men men.
Jag gillar i alla fall Studentdagen, även om jag inte känner någon som går ut gymnasiet. Det känns så livfullt här i stan med alla studentflak, vita mössor, skrikande och så vidare.
Men det gör mig tyvärr en aning ledsen också. På det sättet att jag faktiskt längtar tillbaka till min egen Student.
Känner mig faktiskt SKITGAMMAL när jag tänker på att årets avgångsstudenter endast var 8 år det året jag tog studenten... vilket är ELVA (!!!) ÅR sedan!
 
I alla fall; fotade lite snabba bilder från balkongdörren. Iddes inte gå ner för att fota -dessutom kändes det lite "obehagligt" att gå ner med en kamera när jag faktiskt inte känner någon som tar studenten.
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Så himla kul att bara kolla! Jag tog studenten igår och jaa har alltid älskat stämningen när andra tagit, så himla mycket glädje ju :D Jättefina bilder de du tog också :)

Svar: Vad roligt att du gillar bilderna :-) Och Grattis till Studenten!
Ja, stämningen under Studentdagen är så härlig! Så livfull och glädjefylld! Längtar som sagt alltid tillbaka till min egen Student, trots att det i år är hela 11år sedan (6:e juni 2003).

Dock har allting blivit så extremt mycket större de senaste åren när det kommer till just Studenten. Till exempel att mössorna verkar komma i egna små kartonger. Minns att våra kom samlade i en enda stor säck till våra mentorer/klassföreståndare... Vi hade ingen text (namn) på våra mössor. Det enda vi valde var storlek och om vi ville ha en pin/knapp med "2003" på ;-)

Men det är väl egentligen precis som det ska vara -saker utvecklas :-)

Hoppas du fick en jättefin Student i alla fall :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Jag tog studenten för 23 år sen :-o.

Svar: Ja; länge sedan... ;-) Tiden går så läskigt snabbt!
För 23 år sedan gick jag ut Lekis och började Första klass :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Älskar studentflaken, de har alltid så roliga och fyndiga "skyltar". Vi stod på vägen utanför Strömbacka och kollade på de glada studenterna.

Svar: Ja, det är verkligen riktigt roligt att stå och se på när studentflaken åker genom stan :-D Jag tycker att man verkligen kan känna deras glädje. Jag börjar dessutom alltid längta tillbaka till min egen studentflaksåkning, då det var så roligt :-D
Hoppas du får en fin fortsatt sommar!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?