En helt ny stad...
Ombyggnaden av gamla polishuset börjar ta form...
 
Jag kan inte riktigt låta bli att tycka att det ska bli mycket intressant att se hur Piteå stad ser ut om några år. Känns som om stadskärnan verkligen kommer att se HELT annorlunda ut än den gör idag.
Tycker det känns som om hela stan är en enda stor byggarbetsplats för tillfället. Och att det finns ytterligare en massa planer som inte hunnit sättas i verket ännu.
 
Rätt spännande ändå, det måste jag erkänna
 
Är det några av er läsare som:
Bor i Piteå? (några vet jag :-)) 
Besökt Piteå någon gång? 
Era fantastiska kommentarer!
1

Du kanske redan vet att jag bor här. :) Nedanför oss byggs det också för fullt (Strömbacka strand). Följer bygget här: http://www.flickr.com/photos/41040448@N03/sets/72157639498615813/

Svar: Ja, där är det också ett av Piteås byggprojekt :-) Varje gång jag åker till AF sneglar jag längtansfullt mot just de husen. De som kommer bo där i framtiden kommer ju verkligen att få en makalöst underbar utsikt!! Men jag antar att hyrorna antagligen kommer att ligga därefter... ;-P
Men å andra sidan; utsikten från där du bor är ju inte långt ifrån... Betydligt härligare än att ha utsikt endast över Statt och Valdino´s, med Sundsgatan utanför lägenheten vilket gör att fönstren blir skitiga typ två dagar efter tvättning ;-P

Ha det bra :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Jag bor inte i Piteå och har aldrig heller varit där.

Svar: Tack för ditt svar :-) Ställde frågan mest då jag tycker det är roligt att se om jag har några läsare här i närheten, eller om de flesta bor längre bort :-)
Hoppas du får en fin fortsatt helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?