Inte bara Earth Hour...
 
Ikväll var det Earth hour 2014. Upptäckte det först för några timmar sedan att det var idag. Släckte självklart ner elektriciteten här i lägenheten under en timme, mellan 20:30 och 21:30.
Ignorera den dammiga ljushållaren i mitten (den från IKEA). Har inte använt den på länge, och hade glömt bort att jag hade en sådan. Jag gick lite på jakt efter vilka ljusstakar jag hade här hemma när det var dags att släcka :-)
 
Dock är det inte bara Earth hour att komma ihåg nu, utan även att det är inatt som vi ställer om klockorna till sommartid.
Även det hade jag i ärlighetens namn glömt bort. Eller; jag visste inte att det var den här helgen. Men när jag upptäckte det kom jag på att det ju faktiskt brukar vara runt den här tiden, runt slutet på mars.
Jag måste faktiskt säga att jag älskar när vi vrider om klockorna till sommartid! Det känns som om vi är närmare sommaren, på något sätt... Plus att det blir "en timme ljusare" på kvällen :-)
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?