Rederiet på DVD!!!
 
I fredags nämnde min syster att hon någonstans sett att Rederiet skulle släppas på DVD, vilket jag naturligtvis helt enkelt var tvungen att kolla upp jag också :-D
Och... på cdon.com hittade jag faktiskt dessa boxar. Säsong 1 med releasedatum den 22:a september i år! 
Åh, hoppas att det stämmer! 
Speciellt som jag aldrig någonsin trodde att denna serie skulle släppas för försäljning!
SVT har ju faktiskt i alla år sagt tvärt nej. Att det skulle bli så dyrt med alla rättigheter och sådant, att de helt enkelt inte skulle ha råd. Och det kan jag ju i och för sig förstå; därför har jag inte tänkt särskilt mycket på detta. Har mest accepterat att den inte kommer ut.
 
Därför kan jag inte låta bli att bli nästan överentusiastisk över denna nyhet!! Jag som verkligen ÄLSKAR nostalgi!
Om vi utgår från att denna nyhet verkligen stämmer, så kanske trycket med önskemål blev för stort (speciellt efter att Tre kronor och Skilda världar släppts)...? Låt oss hoppas det :-)
Tusen tummar upp SVT!!
 
Brukade ni se på Rederiet?
Vad tycker ni om denna nyhet?
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Jag såg aldrig Rederiet, men däremot har vår 14-åring på nåt vis fått nys om Beverly Hills 90210 så vi har beställt de två första säsongerna och ska se dem tillsammans. Det kommer att bli nostalgi på hög nivå för mej!!

Svar: Ja, Beverly hills är också nostalgiserie :-D Jag älskar allt som har med nostalgi att göra :-D Beverly hills har jag i och för sig, tyvärr, inte sett så mycket av. När det gäller den, precis som första säsongerna av Rederiet, så var jag lite för liten när de började. Men kom in i dem lite senare :-)
Hoppas du haft en fin start på Maj månad :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Surfer
2

Alla Rederiet-avsnitt går att se på SVTs hemsida Öppetarkiv.se :) Helt perfekt. Eller väntar du på DVDerna för att du vill ha dem i samlingen? Vissa vill ju det!

Surfer
3

Alla Rederiet-avsnitt går att se på SVTs hemsida Öppetarkiv.se :) Helt perfekt. Eller väntar du på DVDerna för att du vill ha dem i samlingen? Vissa vill ju det!

Svar: Ja, jag vet att de finns på SVT´s Öppet arkiv. Serien finns även utlagd på swefilmer.com. Men jag tyckte ändå det känns roligt om den släpps på DVD. Förmodligen kommer just jag inte ha råd att köpa dem, men en dag kanske. Plus att man i så fall enkelt kan se avsnitten på TV:n istället för på datorn (jag har ingen dator kopplad till TV:n eller så) :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Alla säsonger ligger redan på SVTs Öppna Arkiv.
Nej, jag skulle inte köpa boxen :-)
Om jag är sugen går jag in och ser ett avsnitt. Men jag har inte blivit så sugen än.
Men om man älskade serien, som du, skulle jag nog absolut köpa!! Absolut!!

Svar: Ja, jag vet att de finns utlagda på SVT´s Öppna arkiv :-) Serien finns även utlagd så man kan se den gratis även på swefilmer.com (ser den där just nu :-))
Dock tycker jag det är rätt roligt att den skulle finnas på DVD, så att den på så sätt även skulle kunna ses direkt på TV:n (jag har ingen dator eller något sådant som är kopplat till min TV) :-)

Bara synd att jag inte kommer ha råd på ett tag att köpa dem ;-)

Ha det fint :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Haha, Rederiet läser jag och huvudet spelar upp intro låten utan att jag ens funderade på den. Är man hjärntvättad eller bara sett för många avsnitt :P Något som jag tycker slår Rederiet i nostalgi är alla barnprogram på 90-talet, soptippen eller greveholm är ju helt underbara :)

Tips om du vill ha ett billigt sett kunna streama till din tv kolla på om din tv har uttag för usb och hdmi och wifi. Om fallet är så kan du alltid lägga pengarna på en android min pc, om man beställer den på ebay kostar den runt 300-400 kr :) Och du kan stream från datorn med :)

// Johanna (läste inlägget om kommentarer så jag tänkte att jag lämnar en och inte bara läser det du har att säga :) )

Svar: Hej! Tack för din kommentar, och välkommen till min blogg :-D
Ja, introlåten till Rederiet sitter verkligen där i bakhuvudet :-) Och även introt till Tre kronor och Skilda världar :-)

Och jag håller med om barnprogrammen på 90-talet. Främst första halvan av årtiondet. Minns Tippen (som du skriver om). Har det för att den gick som Sommarlovsmorgon. Och ja! Mysteriet på Greveholm :-D Det är ju av en anledning den blivit framröstad som tidernas bästa julkalender :-D

Ja, min TV har USB och HDMI-uttag. Dock är jag inte särskilt bra på teknik när det kommer till sådant, så jag vågar nog inte ge mig in i det (i alla fall inte just nu) ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Hej! Skulle behöva din hjälp igen. Mailade dig för några veckor sedan, men fick aldrig något svar. Så kan du höra av dig till mig på [email protected], i fall det är så att jag skrivit till fel mail.

Med vänliga hälsningar
Rebecca Hansson

7

Jag kollade på Rederiet med mamma och storebror :D Det var dock lite läskigt ibland enligt mig, då jag var typ 7 år? Hahah :D

Svar: Ja, Rederiet är verkligen en nostalgiserie :-)
Dock kan jag tänka mig att vissa saker i serien kan vara lite läskigt att se för yngre barn.
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?