Fotografen framför kameran
 
Tänkte bara kika in här och säga god morgon.
Ska strax iväg dock, så det blir inget långt inlägg. Tyvärr har jag inga toppenbilder heller för tillfället, så de fick bli en av de nya självporträtt jag fotade för några dagar sedan.
Att jag valt en karriär bakom kameran har sina orsaker (förutom att jag faktiskt tycker det är roligt att fota); jag känner mig alltid fruktansvärt obekväm framför. Av den anledningen är det inte direkt någon lätt uppgift att fota självporträtt. Och speciellt inte när batteriet i min fjärrkontroll är slut och jag har slut på sådana batterier, så jag måste springa fram och tillbaka till kameran.
Men det kan ju liksom vara bra att ha uppdaterade bilder lite då och då, så det är bara att bita ihop ;-)
Märkte det när jag höll på med årets juldesign (den här för övrigt färdig, och redo att klistras in på bloggen till helgen). I alla fall; när jag skulle fixa med profilen upptäckte jag att jag inte hade några nya bilder på mig själv, så det var bara att plocka fram stativet och kära Mark (min kamera för ev. nya läsare).
 
Oj, det var inte meningen att skriva någon roman om att fota självporträtt. Men ni har säkert upptäckt vid det här laget att jag lätt svävar iväg när jag skriver ;-)
 
Nu måste jag i alla fall gå och göra mig iordning.
Hoppas ni får en fin onsdag allihopa!
Era fantastiska kommentarer!
1

Godmorgon! Så fin bild! :D Hoppas du får en härlig onsdag!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilden :-) Det hinner bli ett x antal misslyckade bilder innan det blir en bra när man fotar självporträtt ;-)
Hoppas du också haft en fin onsdag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Ja, en jättefin bild!! Så roligt att se dig på bild ibland!
Jag har inte lyckats ta ngra bra självporträtt med min canon. KAN bara inte få till det.
Önskar dig en fin onsdag!

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D Det känns extra roligt att få positiva kommentarer just eftersom jag känner mig så pass obekväm framför kameran :-)
Nej, självporträtt ÄR verkligen en prövning. Mycket springande fram och tillbaka (när batteriet till självutlösaren är dött) och måååånga misslyckade bilder innan man lyckas få en bra (eller i alla fall hyfsad) :-) Fotar så mycket hellre andra människor :-)

Hoppas du också haft en fin onsdag; och jag önskar dig en mycket fin Thanksgiving!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
3

Fint foto, Erica! Jag gillar också din hårfärg som passar mycket
bra ihop med den gröna toppen. Du ser ju näst irländsk ut! :)
Irländare lär ska vara rödhåring och och ön kallas ju Gröna Ön
eller the Emerald Isle.

Som du vet från Annikas blogg, så firar vi Thanksgiving Day här i morron -
oj då, det är ju nästan "i morron" redan! Sängdags för gamla tanter!
Iaf - jag bjuder familjen på kalkonmiddag på en fransk restaurang
i grannstaden, Leesburg.
Det har snöat mest hela onsdagen, men inte
mycket har blivit kvar, då asfalt och gräs fortfarande är varmt. Värre är
det längre norrut efter Atlant-kusten. Synd om alla miljoner resenärer som
vill hem till T-giving, som är, tillsammans med jul, den största reseperioden
i USA. - Nu är det snart midnatt. Har Nattskjortan på och har borstat
tänderna, så det är bara att krypa ner under filten.

Ciao!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilden :-) Och vad roligt att du gillar hårfärgen :-D Jag funderade länge på just rött, då jag älskar just den hårfärgen. Vad roligt med observationen om irländsk! Det hade jag inte tänkt på :-D
Ja, hoppas att alla Thanksgiving-resenärer kom hem säkert. Och jag hoppas att ni fick en riktigt fin Thanksgiving! :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?