Childhood Gender Roles in Adult Life
För några veckor sedan (eller med tanke på hur snabbt tiden går kan det ha varit några månader sedan) hittade jag den här videon på YouTube, och jag tycker den är klockren!
Det är ett gäng som gjort en spelvideo om hur det skulle se ut på en arbetsplats om vi behandlade vuxna som vi behandlar barn –angående könsroller.
Man kan kanske tycka att videon är lite överdriven, och på ett sätt är den ju det också. Men det är faktiskt inte långt ifrån sanningen. Så SKULLE det faktiskt se ut om vi behandlade vuxna på samma sätt som vi behandlar barn angående "flickigt" och "pojkigt".

Just därför kändes det rätt viktigt att dela/blogga om den här videon...

Era fantastiska kommentarer!
1

Så bra! De är ju så det ser ut, jag har märkt detta i skolan när jag varit vikarie. Speciellt när pojkarna bråkar/brottas med varandra. Pojkar är pojkar, sen när en tjej typ svär eller spottar mot en annan tjej då jävlar ska lärarna in och tala om för de att man inte svär osv, medans pojkarna svär hela tiden.. Ja ungefär så är det på många ställen.

Svar: Ja, visst är videon klockren! Väl värd att tänka på när vi möter barn...
Ja, pojkars våld ursäktas oftast med "boys will be boys". Oerhört störande!

Kan tänka mig att du sett en del sådant om du jobbat inom skolan...
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?