Election Day!
 
Valdag 2014 idag.
Jag ska strax gå till Kyrkcenter (min vallokal) och göra det jag kan för att Alliansen ska förlora makten.
Tyvärr har jag inte till 100% bestämt vilket parti jag ska rösta på, men jag kan med 150% säkerhet säga att det blir rosa eller rött.
Jag har röstat på Vänsterpartiet i de tidigare valen, men mitt hjärta säger Fi.
Valkompassen har tyvärr inte gett mig så mycket heller, då det är just de två partierna som hamnat högst upp varje gång.
 
Har ni röstat?
Vad röstar/röstade ni på? (Den här frågan behöver ni naturligtvis inte svara på om ni inte vill).
Era fantastiska kommentarer!
1

Jag röstade vänster, jag funderade på FI men jag tycker ändå att vänster står för samma saker som mig och jag är så jukt trött på alla serigedemokrater

Svar: Härligt! "Rösta rätt - rösta rött" som sagt :-D
Vänstern har jag alltid röstat på i tidigare val. I år blev det Fi i Rikdagsvalet och Vänstern i de andra två.

Och jag håller med: Så sjukt trött på SD! Deras resultat i valet var KATASTROFALT för Sverige!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Jadu, jag röstade också på Fi, som du vet. SÅ besviken, SÅ besviken att de inte kom i riksdagen. USCH, blev alldeles nedtagen. OCH så SD...det var ju en käftsmäll som hette duga.
Nu blir det ingen lätt match att skapa regering, så spretigt som det är.
Inte roligt...

Svar: Ja, usch vilket val det blev den här gången! Dubbelbesvikelse, kan man säga... Jag hade VERKLIGEN hoppats på Fi till Riksdagen, men den största chocken var ändå (som du skriver) det här med SD! Jag fattar verkligen inte hur någon kan rösta på dem! Dessutom tycker jag att ALLA man träffar aldrig skulle ta i SD med tång, och ändå får de så mycket röster... Med andra ord måste ju deras väljare vara så fega att de faktiskt inte vågar stå för vad de tycker...

Nej, det blir minsann ingen lek att bilda regering den här gången... Och det kommer att bli fyra tunga år. Jag är i alla fall glad över regeringsskiftet. Hade det blivit besvikelsen med Fi, katastrofen med SD OCH att Alliansen fått sitta kvar så vet jag inte vad jag hade gjort...
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Jag röstade självklart rött som S och det är jag stolt över! Jag är glad att det blev skifte men jag ogillar skarpt att Lövén inte vill samarbeta med vänsterpartiet.
Angående SD så är det ju cirka en miljon människor som röstat på dem så så klart finns de runtomkring oss alla. Jag har träffat på några stycken som inte alls är rasister på något sätt men som ändå valde att rösta på SD. En av dem som gjorde det är jag enormt besviken på men hon föll för grupptrycket, det är jag helt säker på. Men jag vet hur dessa personer är i verkligheten och de är fantastiska människor så även fantastiska människor har röstat på SD. Det är lite skrämmande faktiskt! :(

Svar: Härligt :-D Ja, jag förstår inte varför han inte vill samarbeta med Vänsterpartiet. SD förstår jag absolut att han inte vill ha att göra med, men Vänstern...? Nåja, vi får se hur det blir här framöver :-) Vi slipper i alla fall Moderaternas omvända Robin Hood-politik :-)
Usch ja, det är så skrämmande (minst sagt) att det är så många som röstar på SD! Och speciellt att normala människor har samvete att rösta på dem... Jag ryser!

Själv röstade jag på Fi :-) Blev så besviken över att de inte kom in i Riksdagen. Det behövs verkligen Feminism där! Men jag får hålla tummarna för 2018 istället :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Jag röstade på sossarna. :)

Svar: Härligt :-D
Tummen upp för regeringsskifte! Och att vi nu slipper Moderaternas Omvända Robin Hood-politik / det-är-bara-höginkomsttagarna-som-räknas-politik... :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?