Hela Piteå byggs om. Typ.
 
Det finns en sak jag stör mig på när det kommer till vår/sommar/höst; och det är alla dessa VÄGARBETEN!
Självklart är det bra att de underhåller vägarna (finns vissa som skulle behöva en ordentlig upprustning!) men det blir så jobbigt att ta sig fram under tiden de gräver, asfalterar och sådant.
Och i år känns det som om det varit extra mycket byggnationer här i Piteå. I och för sig inte bara vägarbeten, utan det byggs verkligen nya saker överallt.
Det ska bli riktigt spännande att se hur Piteås stadsbild kommer se ut om några år... Ingenting kommer att vara sig likt...
Nu behöver det ju å andra sidan inte vara något negativt. Tvärtom –jag är snarare nyfiken på hur det kommer att se ut :-D
 
Men jag hade gärna varit utan alla störningar på grund av alla arbeten ;-P
Bilderna i inlägget är fotade borta vid Furunäset.
 
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Glömde skriva tidigare: Som ni märker har även min blogg fått en upplyftning. Jag ville gärna prova en lite enklare design, bland annat utan bilder i headern, för att fokusera mer på bilderna i inläggen.
Tyvärr lyckas jag aldrig riktigt få det precis som jag vill ha det när jag ska fixa "stilrent", utan det blir plottrigt hur jag än gör.
Men nu får det vara såhär ett tag i alla fall. Blev i alla fall hyfsat nöjd ;-)
Era fantastiska kommentarer!
1

SV; tackar :)

2

Ja, visst är det tråkigt när dem bygger om så mycket samtidigt? De har hållit på jättelänge här i Falun vid resecentrum och omkring där, vägen har varit avstängd och gång/cykelvägen in till stan kommer att vara avstängd tills nyår :S och det är ganska störande eftersom det är den vägen man bruar ta annars och nu får man åka in mot stan från en mycket mer trafikerad väg.

Svar: Vad skönt att det är någon mer än jag som tycker vägarbeten är störande :-) Bra att de gör vägarna bättre, men det går inte låta bli att muttra lite över alla omvägar man måste ta ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?