Tre fredagar på en vecka
Dessa två veckor har verkligen varit awesome!
Efter en obefintlig sommar så kom äntligen sommarvärmen. Sent; men det är som man säger: bättre sent än aldrig. Den här veckan har det varit soligt varenda dag och temperaturer på runt 25 grader. Helt ljuvligt! Vi samlar på oss lite solenergi inför det stundande vinterhalvåret.
 
Dessutom har det här varit en rätt speciell vecka...
Det känns som om veckan haft tre fredagar! Bokstavligt. Eftersom personalen haft planeringsdagar på förskolan så skulle det inte vara några barn där torsdag och fredag, vilket betyder att vi i köket naturligtvis inte skulle haft någonting att göra. Därför blev det så att jag fick långhelg istället; ledigt både torsdag och fredag.
Det betyder att jag hade fredagskänsla i onsdags, i och med att det blev sista arbetsdagen.
Plus att jag hade fredagskänsla igår, torsdag.
Och så idag; den riktiga fredagen.
Tre fredagar.
Inte dumt alls må jag säga :-D
Jag har varit ledig "en hel helg" redan, och ändå är det en hel helg kvar. Passar på att njuta, och jag tycker faktiskt jag förtjänar två extra lediga dagar då jag trots allt inte haft någon semester i år, utan jobbat hela sommaren.
 
 
 
Bjuder på en bild av världens sötaste systerson, då jag tyvärr inte har särskilt mycket nya bilder.
Dock följer kameran med senare idag, så förhoppningsvis kommer jag fylla på min bildbank.
Era fantastiska kommentarer!
1

Hej!
Det här är off topic, men jag såg någonstans att du säljer bloggdesigner, såg dock att inlägget var från 2013, så undrar om du fortfarande säljer? :)

Svar: Hej!
Vad roligt att du är intresserad av mina designer :-)

Ja, jag tar fortfarande emot beställningsdesigner (för bloggar som ligger på blogg.se). De kostar 500kr.

Är du intresserad så skicka ett mail till [email protected] med önskemål så fixar jag ihop en design så fort som möjligt :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
2

Vilka underbara blå ögon!

Betr. Piteå - Halkade in på bloggen "Barbro Nyckelpiga".
Hon skrev idag, att det varit "Londondimma" i Piteå.
En annan Pite-bloggare! Såg du nån dimma?

Svar: Ja, visst är det :-)
Och ja, igår morse (måndag) låg dimman mycket tjock här över oss. Det var verkligen så att jag fick ordentliga höstkänslor. Dock klarnade den upp senare under förmiddagen och det blev klarblå himmel och varmt.

Dessutom börjar den här dagen, tisdag, på exakt samma sätt. I skrivande stund ser jag inte särskilt långt utanför fönstret för all dimma. Och snart ska jag ge mig ut på vägarna för att köra till praktiken ;-) Nåja, det gick bara fint igår, och det kommer gå bra idag också :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?