365 foton 2016?
Ni som följt mig ett tag kommer kanske ihåg att jag inledde detta år med att delta i fotoutmaningen 265 foton 2015.
Jag hade varit med två år tidigare, men då rann det alltid ut i sanden (är ju ganska intensivt med att hinna fota och publicera en bild per dag på tema). Och min åsikt inför 2015 var lite "tredje gången gillt, eller så sista gången".
Alltså om utmaningen skulle rinna ut i sanden en tredje gång så skulle jag se det som ett tecken på att det inte var något för mig.
 
Och kaaaan ni tänka er... det rann ut i sanden efter några månader ;-P
Och fram till nu har jag faktiskt haft den inställningen att jag inte prova på ett fjärde år, utan att det skulle vara färdigt nu.
MEN så fick jag för någon dag sedan mailet om att det från och med nu går att anmäla sig till 2016 års 365-utmaning, och helt plötsligt började jag faktiskt tveka...
Jag tycker ju ärligt talat att det är jätteroligt att vara med i fotoutmaningar här i bloggvärlden!
 
På ett sätt känns det som att "Nej, jag känner mig färdig med den utmaningen".
Men å andra sidan VILL jag så innerligt faktiskt klara av ett helt år i alla fall EN gång!
Så nu vet jag inte längre hur jag ska göra.
Ska jag hoppas på 2016 års utmaning, eller ska jag helt enkelt strunta i det.
 
Vill bara säga att jag förväntar mig inte att någon ska behöva svara på dessa frågor, utan det är egentligen mer för mig själv. Behöver skriva av mig lite grann, och kanske kan det hjälpa mig att fatta ett beslut när jag ser det i skrift.
Har ju fortfarande ett tag på mig att bestämma mig, men helst vill jag komma fram till något så snart som möjligt.
 
 
Här är några av de bilder jag publicerade inom ramen av den fotoutmaningen, innan mitt deltagande rann ut i sanden:
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Jättefina bilder :)

Svar: Tack :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Nej, så inte min grej. Inte alls. Men känner du för det, why not?
ÅH, fotot med Narnialyktan!!

Svar: Ja, det är ju ganska jobbigt med sådana här utmaningar (även om jag tycker det är roligt). Det som är bra med just 365foton-utmaningen är att man får 365 teman strax innan nyår, och det är inga bestämda dagar för olika teman, utan man får välja vilket av temana man vill vilka dagar man vill. Och i slutet av året kommer man, om man kommit i mål, att ha täckt alla teman :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?