En Vit Jul
Det finns egentligen bara en sak att säga om julaftonsvädret... och det är att Det kunde inte vara bättre!
Vitt på marken, frost/snö på träden och runt nollgradigt (kanske att det då och då gick ner under noll).
Så då fick vi en vit jul i år också.
Eller i alla fall en vit julafton...
The weather on Christmas Day is a whole other story...
MEN här i Sverige är det ju i alla fall julafton som är det stora julfirandets dag, så huvudsaken är hur vädret var då :-D
 
Här kommer några bilder jag tog vid kyrkogården i Hortlax. Åkte dit innan firandet för att säga God jul till morfar och tända ett ljus.
Det enda som känns lite jobbigt är att bilderna är fotade runt 1-tiden på dagen, och solen höll redan på att gå ner (därav de orange solnedgångsfärgerna). Det är sannerligen TUR att det är jul den här tiden på året; annars skulle jag inte klara av mörkret!
 
En liten kuriosa-parentes: Det röda huset bakom träden till höger på denna bild är det huset där jag gick Lekis :-) På den tiden hette det Pinjevägens förskola (det var på den tiden då vad som idag heter förskola hette "dagis" och "förskola" var vad som idag är "förskoleklass").
 
Och så avslutningsvis: Mammas och pappas utegran.
Era fantastiska kommentarer!
1

Nej vad härligt att ni fick snö till sist! :) Önskar att här också hade varit lite snö, men nej för här var tio plusgrader ett faktum...

Svar: Ja, det kändes härligt att det såg ut såhär under julaftonen :-D
Sedan i november har det hela tiden växlat mellan snö, plusgrader, minusgrader, slask och is. En dag har det kunnat snöa 3-4 dm, för att nästa dag smälta undan till en massa slask. Så jag är som sagt glad att julaftonen blev snövit :-)

Önskar att jag kunnat skänka bort lite till er som inte fick någon snö.

Dock blev det plusgrader även här redan igår; juldagen. Så för tillfället är det inte sådär vintervitt, utan mer skitig snö och isiga vägar...

Hoppas du fick en bra jul i alla fall :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Vilka fina bilder!!

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?