Första julen utan morfar
En sak jag tycker känns som att det liksom "hänger över" den här julen är att det blir första julen utan morfar.
Vad konstigt det känns att skriva det. Det finns fortfarande tillfällen då det känns som att jag kommer träffa honom igen nästa gång jag åker hem till dem. Det blir längre och längre mellan de gångerna, men det händer ändå fortfarande.
I alla fall känns det som om han kommer vara där som vanligt på julafton. Förra året hämtade jag upp dem på vägen till mamma och pappa, och det känns som det kommer vara så i år också.
Men nej.
Det blir första julen utan morfar.
 
Jag saknar dig verkligen!
Jag saknar dina roliga små kommentarer.
Jag saknar dina "önskelistor" inför jul och födelsedag. 
Jag saknar Dig! 
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Jag förstår, Erica.
Det måste kännas så tungt och konstigt.
Skickar en stor kram!

Svar: Tack! Ja, det känns tungt. Och konstigt med en jul utan morfar. Han som älskade sammankomster. Jag levde 29 år utan att förlora någon närstående (när farfar dog 2013), så det känns så konstigt nu när det börjar hända...
Och de äldsta i släkten börjar ju vara till åren nu... gammelfaster 95 år, farmor 85 år och mormor snart 80.

Man vet ju att det är tidens gång, men ändå vill man inte tänka på det. Det kommer alltid som en chock, oavsett ålder.

Kramar
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?