Sjukdag igår och Cheatday idag
Jaha, då hade jag en sjukdag igår... Feber, huvudvärk och mycket tjock i halsen.
What happened?!?
Jag som aldrig blir sjuk, och nu har jag varit det två gånger under samma höst. Kanske handlar det ändå om att min arbetsplats trots allt är en förskola... och på sådana brukar det ju alltid cirkulera en massa baciller, speciellt på vintern ;-P
Hade i alla fall ingen feber idag, så jag åkte till jobbet imorse. Känner dock att jag inte är riktigt 100% återställd, utan jag känner mig sådär "tung" man kan känna sig vid sjukdom. Fortfarande tjock/ont i halsen och täppt i näsan.
Men jag har inte råd att vara borta från jobbet mer i december.
Eftersom tre (3) dagar redan går bort, i och med julafton, juldagen och nyårsafton och jag hade sjukdag igår så har jag redan fyra (4) dagar minus. En enda dag till så är det en hel veckas lön mindre.
Nackdelen med att vara timanställd (angående jul -och nyårshelgerna)...
 
Idag har jag även gjort en annan sak som jag inte planerat i förväg... jag har gjort ett litet "fusk" i min LCHF-kost.
Funderade länge, men kom fram till att det gått så bra under hösten, och att jag inte gör det här för någon annan än mig själv. Därför åt jag faktiskt två Paltar idag till lunch!
En blodpalt (åh, det var läääänge sedan!) och en vanlig vitpalt, och åååhh så sagolikt gott det var!!
Magen protesterade efteråt på all gluten (mjölmat trots allt) men det var det sannerligen värt :-D
Yummie!
 
 
Och bara för att inlägget inte ska bli helt bildlöst och tråkigt så slänger jag in två bilder på mitt nya doftljus.
Gick in på Mio i måndags efter jobbet för att se om jag kunde hitta något för min julklapp från Piteå kommun. Ett 450 kr-presentkort på Mio var en av sakerna man kunde välja mellan, så det fick det bli.
Det fick bli ett stort doftljus samt två små ljuslyktor efter typ en timmes velande fram och tillbaka mellan allt snyggt som finns i den butiken!
Tyvärr har de inte Yankee Candle (mina drömljus, som ni vet) men de hade ett annat lite mer kvalitetsmärke, och den här doften tyckte jag luktade riktigt gott -Birch wood...
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Bläh så jobbigt att vara sjuk! Krya på dej!

Svar: Tack! Ja, det är verkligen inte roligt att vara sjuk. Speciellt inte när det är så pass att man måste sjukskriva sig från jobbet -det går ju liksom bort tillräckligt många dagar i december ändå (sådana som inte går göra något åt, som julafton, juldagen och nyårsafton)...
Därför blev det bara en hemmadag; som sagt så var jag tillbaka på jobbet redan på onsdagen. Går väl hyfsat bra, men min onda hals stör mig ;-P Nåja, är jag sjuk/förkyld nu så kanske jag slipper det på julafton... :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Jag valde också presentkortet från Mio när jag fick julklappen från kommunen. Sen hade jag en värdecheck på 100 kr också, så jag hade 550 kr att handla för. :)

3

Jag valde också presentkort från Mio när jag fick kommunens julklapp. Sen hade jag en rabattkupong på 100 kr också, så jag hade totalt 550 kr att handla för. Jag fick lägga till 3 kr själv. :) Helt perfekt!

Svar: Det låter helt perfekt :-D Jag har en känsla att det var ganska många som valde presentkortet på Mio ;-) Tycker ärligt att det var riktigt generöst av Piteå kommun. 450 kr är ju faktiskt riktigt mycket!
Jag lyckades inte riktigt komma upp i den summan med sakerna jag köpte där, men de lade över det "överblivna" på ett presentkort, så jag har kvar det till senare ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?