Spränga gränser
Då var det söndag igen... och den här gången betyder det att vi skriver 2:a Advent.
Vi tänder andra ljuset i vår ljusstake idag, och inser att vi är ytterligare en vecka närmare jul.
 
För mig innebär ju söndagar även veckovägning, i alla fall än så länge.
Har inte riktigt bestämt mig för hur länge jag ska väga mig en gång i veckan, då det ibland känns som om jag skulle vilja börja en gång i månaden.
Så valet står mellan att köra veckovägningar i ett år, eller så att köra på det sättet tills jag gått ner till min målvikt.
Vi får se hur det blir, men för närvarande kör jag på med veckovägningar :-) Egentligen är det mer för min egen skull; för att bättre hålla koll på hur länge jag ätit LCHF (och hur lång tid den här resan kommer att ta).
 
Idag var det alltså dags för den 17:e veckovägningen, vilket innebär att jag varit igång med den här viktresan i 17 veckor. På torsdag blir det exakt 4 månader.
Det här har varit en positiv vecka, viktmässigt (vilket är tur, då resten av veckan inte varit överdrivet lyckad ;-))
Jag har gått ner 1,6 kg sedan förra söndagen, trots att jag åt bröd & drack juice till frukost 1:a advent samt drack lite julmust på kvällen.
Detta fina resultat gör att jag faktiskt spränger 20-kilosspärren! 
Totalt sett har jag nu gått ner 20,6 kilo!! 
 
Eftersom jag har så pass mycket totalt att gå ner, så är det ju fortfarande en hög siffra på vågen. Men 20 kilos nedgång känns riktigt BRA :-) Det ÄR många kilon! Och man kan ju faktiskt se det som så... att om endast 5 kg har jag kommit halvvägs i min resa. Halvvägs, efter bara några månader.
DET tycker jag känns mycket bra, och det är en otrolig motivationsboost inför 2016!
 
En annan motivationsboost (nästan den största) är alla era fina kommentarer på mina sådana här blogginlägg!
Jag uppskattar dem verkligen något enormt! Ville bara passa på att säga det :-)
 
Era fantastiska kommentarer!
1

20 kg är ju helt fantastiskt! Förstår att du känner dej peppad när det blir resultat på vågen! Heja heja!

Svar: Tack! Ja, det känns verkligen helt fantastiskt :-D Och just nu känns det lite extra bra, då jag nådde mitt julmål redan för några veckor sedan (tvåsiffrigt till julafton). Dessutom har jag inte satt upp något nytt mål till den dagen, så allt som går neråt just nu fram till jul känns som en bonus ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ewa
2

Du spränger verkligen gränser!! Fantastiskt! Att göra livsstilsförändringar och få det att funka så klockrent som för dig är guld värt. Hur du kommer att göra med vägning (varje vecka eller 1 gång i månaden) är nog en angenäm planeringsdel av din viktresa. Även den där korta lilla promenaden som gör så stor skillnad ;) Jag skrev in i min väggalmanacka när jag "planerade" in mina promenader (som jag var tvungen att få in av andra men viktiga skäl) Det var riktigt bra för att få in en ny vana. :) Fortsatt lycka till!

Svar: TACK! :-D Ja, det känns verkligen BRA just nu! Eller; det känns helt underbart! Helt underbart att jag äntligen hittade en kost som fungerar så fullkomligt lysande för mig!
Ja, det gäller att man faktiskt planerar in promenader i sitt liv också... Hittar man ursäkter för att inte gå ut kan man hitta hur många ursäkter som helst. Det gäller att bestämma sig, och så verkligen planera in dem :-)

Vad roligt att det går bra för dig med promenader :-)

Ha en toppendag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?