Fictional townsname...
Jag håller på att försöka skriva en längre berättelse, men ni som följt min blogg har nog uppfattat det redan :-)
Har hunnit fjorton kapitel, epilogen samt sista kapitlet. Tyvärr har jag kört fast lite grann, vilket är anledningen till att jag började skriva bakifrån ;-)
 
En annan sak jag verkligen kört fast på är namnet på staden som berättelsen utspelar sig i.
Den utspelar sig i USA. Vet egentligen inte riktigt varför, då jag aldrig varit där. Men av någon anledning ser jag alltid mina berättelser där... Kanske har med alla filmer och serier att göra ;-P
I alla fall... i min berättelse är det en småstad, så jag vill inte använda ett namn som redan finns.
Det är en "fictional town", därför vill jag ha ett "fictional" namn.
MEN min fantasi på att hitta på namn är totalt uttömd. Vad min hjärna än kokar ihop så verkar det som att det finns i verkligheten (jag googlar på varje namn jag kommer på).
 
Därför ställer jag frågan till er... ni kanske har bättre fantasi än mig inom detta område...
Kommer ni på något bra stadsnamn?
Kriterierna är att det inte ska finnas i verkligheten, låta amerikanskt (eller engelskt) och samtidigt låta som någonting som skulle kunna finnas i verkligheten. 
Gärna med ändelsen "Creek" eller "Falls", men jag är öppen för alla förslag.
Era fantastiska kommentarer!
1

Egentligen kan du ju lägga till vad du vill framför creek och falls. egennamn, namn på träd, blommor, djur. ja vad du än känner för.
Det finns många städer och byar som har creek och falls i sina namn. Så det är bara att låta fantasin flöda.
Spännande med boken!

Svar: Tack för din feedback :-D
Hoppas du får en fin fortsatt onsdag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?