Iväg till Jokkmokk
 
Nu åker jag iväg till Jokkmokks marknad.
Därav bloggledigt idag :-)
Era fantastiska kommentarer!
1

Hej fina du! Tänkte bara titta in och önska dig en fantastiskt start på helgen! Kramar <3

Svar: Hej! Tack detsamma! Hoppas du får en mycket fin helg :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
2

Har alltid hört talas om Jokkmokks marknad, men har aldrig varit dit eller till
Norrland överhuvudtaget utom vid Dalarnas norra gräns. När jag bodde i Sverige,
reste inte folk, som dom gör nu.
Fick iaf ett par lappskor i julklapp, när jag var ca 12-13, och jag kommer ihåg att jag var
så ledsen, för det var barmark den julen.
Hoppas du hittar nåt kul att göra av med pengar på!
Det var 12 minusgrader här tidigt i morse. Ganska BRRRR!

Svar: Jag har bara varit på den marknaden en gång tidigare; för tre år sedan. Då var det -25 grader. Den här gången var det betydligt härligare; endast 2-3 minusgrader :-) Jag fotade över 200 bilder, så det kommer att komma upp här på bloggen under de närmaste dagarna; i helgen eller i början av nästa vecka :-)
Hittade tyvärr inget speciellt att köpa, men jag känner mig ganska nöjd med antalet bilder :-)

Oj! Då har ni haft kallare än vi idag. Här uppe har det som sagt legat någonstans mellan 3 och 5 minusgrader. Och nu när jag är hemma igen så är det till och med plusgrader och regn. Tyvärr.

Hoppas du får en mycket fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Jag vill också åka på den marknaden.
Hoppar in genom datorn och hänger med :-)
ja, som Rut skriver var det kallt här imorse, men imorrn ska det bli 12 plus.
Ack ja.
Jag vill ha väder som NI!!
Ha en bra helg!!

Svar: Du får gå på Jokkmokks marknad i början på nästa vecka ;-) Jag kommer att lägga ut en del bilder här på bloggen då (eller i helgen), då det blev över 200 bilder fotade idag :-)
Nästan det bästa var att det kryllade av systemkameror (allt från instegs -till proffsmodeller), så jag kunde låta kameran smattra utan att känna mig ensam om det :-D

Ni har till och med haft kallare än vi idag. Här har det bara varit 3-5 minusgrader idag (till och med i Jokkmokk). Lite skillnad jämfört med när jag var där för tre år sedan, då det var -25... ;-)

Dock, nu när jag kom hem igen är det några plusgrader och regn här i Piteå :-( All fin snö på träden regnar bort...

Hoppas du får en riktig toppenhelg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
4

Hur lång tid tar det att resa från Piteå till Jokkmokk?
Stannade du övernatt?

Svar: Det tar ungefär 3-4 timmar med bil, beroende på hur snabbt man kan köra. När man kör mot inlandet måste man vara lite extra uppmärksam på eventuella renar på vägen.
Det är ungefär 18,5 mil mellan Piteå och Jokkmokk (ungefär 115-116 miles enligt den omvandlare jag använde).

Vi åkte ungefär klockan 8 imorse, och kom hem ungefär vid 8 nu ikväll, så ingen övernattning :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?